Témata diplomových prací 2009/2010
PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.
-
Zur Analyse des Bildes des Menschen in Eduard Moerikes Lyrik
-
Zur Analyse des Bildes der Natur in Eduard Moerikes Lyrik
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Frau Jenny Treibel
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Effi Briest
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Novelle Irrungen, Wirrungen
PhDr. Tamara Bučková
-
Vybraná díla německy psané literatury pro mládež a jejich filmová zpracování -např. K. May: "Winnetou"
-
Korespondence motivů v tvorbě Jutty Treiberové (korespondence tvorby pro mládež a pro dospělé čtenáře - "Hez- und Beinbruch", "Die Zeit und Hannah")
-
Vybraná díla německy psané literatury a jejich filmová zpracování -např. Stefanie Zweig: "Nirgendwo in Afrika"
-
Detektivní romány německy psané literatury pro děti a mládež (autoři a texty 20.století - např. analýza žánru, analýza tvorby jednoho autora, porovnání dvou či více autorů)
-
Literární projekty ve vyučování cizímu jazyku (projekt zaměřený ne vybraný žánr, text, téma apod.) - nutno dále specifikovat podle zájmu studentů
-
Dramapädägogik im Deutschunterricht (am Beispiel konkreter Texte)
-
Poetika tvorby L. Vavrasovszkeho ("Die dicke Prinzessin", "Schneebären", "Jakob der Zaubärer")
-
Práce s textem ve vyučování cizímu jazyku (např. publicistické texty, populárně naučná literatura apod.)
-
Frauen- und Männerwelten in Werken von Max Frisch. Analyse des Romans "Homo Faber"
-
Jutta Treiber: "Die Zeit und Hannah" - moderner Roman gegenwärtiger Frauenliteratur. Analyse des Romans
-
Text im Internet als Lerngegenstand der Textgrammatik im Fremdsprachenunterricht
PhDr. Viera Glosiková, CSc.
-
Ztvárnění vztahových záležitostí v díle Julie Zeh
-
Podoby partnerských vztahů v prózách Ferdinanda von Saara
-
Německá lyrika z Prahy
Thomas Maria Haupenthal, M.A.
-
Westdeutsche Literaturverfilmungen der siebziger Jahre: Schlöndorff, Fassbinder
-
Der historische Roman in der deutschen Exilliteratur der dreißiger Jahre
-
Das Bild der DDR im erzählerischen Werk Christoph Heins
-
Zwischen den Literaturen. Die Rolle der sorbischen Schriftsteller im deutschsprachigen Kulturleben nach 1945
-
Besternte Ernte oder Wahrscheinlich guckt wieder kein Schwein. Lyrik und Humor der Neuen Frankfurter Schule der sechziger und siebziger Jahre
-
Von Reinhold, das Nashorn bis Pappa ante portas. Leben und Wirken des Bernhard Victor von Bülow alias Loriot
-
Phantastischer Feminismus in den Farben der DDR: Irmtraud Morgners´Leben und Abenteuer der Trobadora Beatriz´
-
Sprache, Stil und Ausrichtung des SPIEGEL am Beispiel dreier Artikel aus der Ausgabe vom 14.9.2009
-
Der Kritiker als Papst. Zur Rolle von Marcel Reich-Ranicki in der deutschen Literaturkritik seit 1958
-
Klaus Kordon:´Die Lia´Die Geschichte des deutschen 20.Jahunderts als Jugendliteratur und ihre didaktische Vermittlung im Deutschunterricht
-
Zwei Brüder. Literarisches Schaffen und politisches Engagement bei Heinrich und Thomas Mann zwischen 1918 und 1933
PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
-
Rozvoj pragmatické kompetence prostřednictvím situativně pragmatických cvičení pro osvojování slovní zásoby
-
Aktivní činnost ve smyslu pohybu jako jeden z faktorů ovlivňujících učení se cizímu jazyku
-
Problémy interference vyplývající ze specifik češtiny, němčiny a dalšího cizího jazyka
-
Integrace nácviku výslovnosti do řečových dovedností a ostatních jazykových prostředků
-
Možnosti využití jazykových portfolií ve výuce německého jazyka na základních a středních školách
PaedDr. Dagmar Švermová
-
Prostředky evaluace výsledků učebních činností žáků ve výuce německého jazyka (s vyústěním k sebeevaluaci - využití "jazykového portfolia")
-
J.A.Komenský-jazykové učebnice jejich analýza a hodnocení přínosu pro rozvoj výuky jazyků (vliv Komenského učebnic na koncepci a tvorbu výukových materiálů)
-
J.A.Komenský-didaktické zásady a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků v současné škole
-
Diferenciace a individualizace výuky s přihlédnutím k současným vývojovým trendům v ČR a v německy mluvících zemích a její realizace ve výuce německého jazyka