Témata diplomových prací 2009/2010

PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.


  1. Zur Analyse des Bildes des Menschen in Eduard Moerikes Lyrik

  2. Zur Analyse des Bildes der Natur in Eduard Moerikes Lyrik

  3. Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Frau Jenny Treibel

  4. Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Effi Briest

  5. Frauengestalten in Theodor Fontanes Novelle Irrungen, Wirrungen


PhDr. Tamara Bučková


  1. Vybraná díla německy psané literatury pro mládež a jejich filmová zpracování -např. K. May: "Winnetou"

  2. Korespondence motivů v tvorbě Jutty Treiberové (korespondence tvorby pro mládež a pro dospělé čtenáře - "Hez- und Beinbruch", "Die Zeit und Hannah")

  3. Vybraná díla německy psané literatury a jejich filmová zpracování -např. Stefanie Zweig: "Nirgendwo in Afrika"

  4. Detektivní romány německy psané literatury pro děti a mládež (autoři a texty 20.století - např. analýza žánru, analýza tvorby jednoho autora, porovnání dvou či více autorů)

  5. Literární projekty ve vyučování cizímu jazyku (projekt zaměřený ne vybraný žánr, text, téma apod.) - nutno dále specifikovat podle zájmu studentů

  6. Dramapädägogik im Deutschunterricht (am Beispiel konkreter Texte)

  7. Poetika tvorby L. Vavrasovszkeho ("Die dicke Prinzessin", "Schneebären", "Jakob der Zaubärer")

  8. Práce s textem ve vyučování cizímu jazyku (např. publicistické texty, populárně naučná literatura apod.)

  9. Frauen- und Männerwelten in Werken von Max Frisch. Analyse des Romans "Homo Faber"

  10. Jutta Treiber: "Die Zeit und Hannah" - moderner Roman gegenwärtiger Frauenliteratur. Analyse des Romans

  11. Text im Internet als Lerngegenstand der Textgrammatik im Fremdsprachenunterricht


PhDr. Viera Glosiková, CSc.


  1. Ztvárnění vztahových záležitostí v díle Julie Zeh

  2. Podoby partnerských vztahů v prózách Ferdinanda von Saara

  3. Německá lyrika z Prahy


Thomas Maria Haupenthal, M.A.


  1. Westdeutsche Literaturverfilmungen der siebziger Jahre: Schlöndorff, Fassbinder

  2. Der historische Roman in der deutschen Exilliteratur der dreißiger Jahre

  3. Das Bild der DDR im erzählerischen Werk Christoph Heins

  4. Zwischen den Literaturen. Die Rolle der sorbischen Schriftsteller im deutschsprachigen Kulturleben nach 1945

  5. Besternte Ernte oder Wahrscheinlich guckt wieder kein Schwein. Lyrik und Humor der Neuen Frankfurter Schule der sechziger und siebziger Jahre

  6. Von Reinhold, das Nashorn bis Pappa ante portas. Leben und Wirken des Bernhard Victor von Bülow alias Loriot

  7. Phantastischer Feminismus in den Farben der DDR: Irmtraud Morgners´Leben und Abenteuer der Trobadora Beatriz´

  8. Sprache, Stil und Ausrichtung des SPIEGEL am Beispiel dreier Artikel aus der Ausgabe vom 14.9.2009

  9. Der Kritiker als Papst. Zur Rolle von Marcel Reich-Ranicki in der deutschen Literaturkritik seit 1958

  10. Klaus Kordon:´Die Lia´Die Geschichte des deutschen 20.Jahunderts als Jugendliteratur und ihre didaktische Vermittlung im Deutschunterricht

  11. Zwei Brüder. Literarisches Schaffen und politisches Engagement bei Heinrich und Thomas Mann zwischen 1918 und 1933


PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.


  1. Rozvoj pragmatické kompetence prostřednictvím situativně pragmatických cvičení pro osvojování slovní zásoby

  2. Aktivní činnost ve smyslu pohybu jako jeden z faktorů ovlivňujících učení se cizímu jazyku

  3. Problémy interference vyplývající ze specifik češtiny, němčiny a dalšího cizího jazyka

  4. Integrace nácviku výslovnosti do řečových dovedností a ostatních jazykových prostředků

  5. Možnosti využití jazykových portfolií ve výuce německého jazyka na základních a středních školách


PaedDr. Dagmar Švermová


  1. Prostředky evaluace výsledků učebních činností žáků ve výuce německého jazyka (s vyústěním k sebeevaluaci - využití "jazykového portfolia")

  2. J.A.Komenský-jazykové učebnice jejich analýza a hodnocení přínosu pro rozvoj výuky jazyků (vliv Komenského učebnic na koncepci a tvorbu výukových materiálů)

  3. J.A.Komenský-didaktické zásady a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků v současné škole

  4. Diferenciace a individualizace výuky s přihlédnutím k současným vývojovým trendům v ČR a v německy mluvících zemích a její realizace ve výuce německého jazyka



 
 
UKPedf © 2009