Témata diplomových prací 2019/2020
PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.
-
Darstellung der Exotik in Friedrich Gerstäckers Roman Tahiti
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Novelle Irrungen, Wirrungen
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Effi Briest
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Frau Jenny Treibel
-
Verwandlungen der Liebe in Theodor Fontanes Balladen
-
Zur Analyse des Bildes der Natur in Eduard Moerikes Lyrik
-
Zur Analyse des Bildes des Menschen in Eduard Moerikes Lyrik
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
-
Analýza překladu a jeho didaktická adaptace. Práce s textem v originále a s překladem (uměleckým, žákovským), práce s dvojjazyčným uměleckým textem ve vyučování cizímu jazyku. (Autor a dílo podle vlastního výběru)
-
Didakticá adaptace románu Luisa a Lotka od Ericha Kästnera
-
DDR-Bilder in der Literatur (nicht nur) für Jugendliche. Analyse und Vergleich ausgewählter Romane
-
Großstadtmotive in der Kinder - und Jugendliteratur
-
Uměleckonaučná literatura jako součást výuky reálií ve výuce němčiny jako cizího jazyka
doc. PhDr. Viera Glosíková, CSc.
MA Clements Kafka, BA
Prof. Dr. Anja Lobenstein-Reichmann
-
Ausgewählte Themen der Sprachgeschichte: (Sprache im Nationalsozialismus, Sprache des Bürgertums im 19. Jahrhundert, Sprache der Klassik, Deutsche Sprache im 30 jährigen Krieg, Sprache der Reformation, Martin Luther und die deutsche Sprache, Sprache der Bibel)
-
Sprache und Gewalt
-
Sprache und Politik
Mgr. Eva Markvartová, Ph.D.
PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
-
Integrace nácviku výslovnosti do řečových dovedností a ostatních jazykových prostředků
Prof. PhDr. Milan Tvrdík, CS.c.
-
Christoph Ransmayr: Die letzte Welt (1988). Interpretation des postmodernen Romans
-
Ideelle und aesthetische Voraussetzungen der Wiener Moderne
-
Nostalgie im Prosawerk Joseph Roths
-
Charles Lewinsky: Gerron (2011). Švýcarský příspěvek k literatuře holocaustu
-
Rudolf Slawitschek (1880-1945), znovuobjevený autor pražské německé literatury
PaedDr. Dagmar Švermová
-
Současné trendy v lingvodidaktice s přihlédnutím k projektové výuce uplatňované v hodinách němčiny
-
Vývoj metod ve výuce cizích jazyků od poloviny 19. století do současnosti
-
"Schola ludus seu encyklopedia viva" a její metodické zpracování pro potřeby současné školy
-
Funkce autentických textů, včetně ukázek literárních, v hodinách němčiny a jejich zastoupení v současných výukových materiálech (na základě srovnání jednojazyčného a dvojjazyčného učebnicového souboru)
PhDr. Dalibor Zeman, Ph.D.
-
Austriacismy v rakouských médiích na rovině lexikální
-
K česko-německým jazykovým kontaktům na rovině lexikální a frazeologické
-
Německé dialekty na území Čech a Moravy