Témata diplomových prací 2018/2019



PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.


  1. Darstellung der Exotik in Friedrich Gerstäckers Roman Tahiti

  2. Frauengestalten in Theodor Fontanes Novelle Irrungen, Wirrungen

  3. Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Effi Briest

  4. Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Frau Jenny Treibel

  5. Verwandlungen der Liebe in Theodor Fontanes Balladen

  6. Zur Analyse des Bildes der Natur in Eduard Moerikes Lyrik

  7. Zur Analyse des Bildes des Menschen in Eduard Moerikes Lyrik





PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.


  1. nalýza překladu a jeho didaktická adaptace. Práce s textem v originále a s překladem (uměleckým, žákovským), práce s dvojjazyčným uměleckým textem ve vyučování cizímu jazyku. (Autor a dílo podle vlastního výběru)

  2. Bilderbuch im Fremdsprachenunterricht. Genreanalyse und didaktische Adaptation ausgewählter Texte

  3. DDR-Bilder in der Literatur (nicht nur) für Jugendliche. Analyse und Vergleich ausgewählter Romane

  4. Großstadtmotive in der Kinder - und Jugendliteratur

  5. Korespondence motivů v tvorbě Jutty Treiberové (korespondence tvorby pro mládež a pro dospělé čtenáře - "Hez- und Beinbruch", "Die Zeit und Hannah")

  6. Motivy hledání domova a generačních konfliktů v současné migrační literatuře. Na příkladu analýzy románů od Zdeňky Becker





doc. PhDr. Viera Glosíková, CSc.


  1. Frauenfiguren in den Erzählungen von Helga Königsdorf

  2. Ein Thema – zwei Bücher (Roman „Kruso“ von Lutz Seiler und „Der Tangospieler“ von Christopf Hein

  3. Protokoll-Literatur in der deutschen Literatur des 20. Jahrhunderts 

  4. Roman-Biographien (ad. F. Kafka, R. M. Rilke)

  5. Unerfüllte Sehnsüchte der Figuren im Erzählband Lettipark (2016) von Judith Hermann





Prof. Dr. Anja Lobenstein-Reichmann


  1. Ausgewählte Themen der Sprachgeschichte: (Sprache im Nationalsozialismus, Sprache des Bürgertums im 19. Jahrhundert, Sprache der Klassik, Deutsche Sprache im 30 jährigen Krieg, Sprache der Reformation, Martin Luther und die deutsche Sprache, Sprache der Bibel)

  2. Sprache und Gewalt

  3. Sprache und Politik





Mgr. Eva Markvartová, Ph.D.


  1. Das Bild der Asylbewerber in der zeitgenössischen deutschen Literatur

  2. Das Bild des Mannes in der zeitgenössischen deutschen Prosa

  3. Symbolische Räume, Zeiten und Figuren bei Alfred Kubin und Hermann Kasack





PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.







Mag. Christiane Poimer


  1. Aspekte der informellen Qualitätssicherung im Fremdsprachenunterricht

  2. Innere Differenzierung und Lernerautonomie im Fremdsprachenunterricht

  3. Deutsch lernen im Internet. (Unerfülltes) Potential von Lernplattformen





Prof. PhDr. Milan Tvrdík, CS.c.


  1. Christoph Ransmayr: Die letzte Welt (1988). Interpretation des postmodernen Romans

  2. Ideelle und aesthetische Voraussetzungen der Wiener Moderne

  3. Nostalgie im Prosawerk Joseph Roths





PaedDr. Dagmar Švermová


  1. Současné trendy v lingvodidaktice s přihlédnutím k projektové výuce uplatňované v hodinách němčiny

  2. Charakteristika němčiny vyučované jako druhý jazyk ve Spolkové republice Německo (DaZ) ve srovnání s výukou němčiny vyučované jako jazyk mateřský

  3. Vývoj metod ve výuce cizích jazyků od poloviny 19. století do současnosti

  4. Funkce autentických textů, včetně ukázek literárních, v hodinách němčiny a jejich zastoupení v současných výukových materiálech (na základě srovnání jednojazyčného a dvojjazyčného učebnicového souboru)

  5. Rozvoj samostatného písemného projevu vzhledem k požadavkům státní maturitní zkoušky z německého jazyka





PhDr. Dalibor Zeman, Ph.D.


  1. Austriacismy v rakouských médiích na rovině lexikální

  2. K česko-německým jazykovým kontaktům na rovině lexikální a frazeologické

  3. Německé dialekty na území Čech a Moravy


 
 
UKPedf © 2009