Témata diplomových prací 2014 / 2015
PhDr. Ing. Jindra Broukalová, Ph.D.
-
Darstellung der Exotik in Friedrich Gerstäckers Roman Tahiti
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Novelle Irrungen, Wirrungen
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Effi Briest
-
Frauengestalten in Theodor Fontanes Roman Frau Jenny Treibel
-
Verwandlungen der Liebe in Theodor Fontanes Balladen
-
Zur Analyse des Bildes der Natur in Eduard Moerikes Lyrik
-
Zur Analyse des Bildes des Menschen in Eduard Moerikes Lyrik
PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
-
Analýza překladu a jeho didaktická adaptace. Práce s textem v originále a s překladem (uměleckým, žákovským), práce s dvojjazyčným uměleckým textem ve vyučování cizímu jazyku. (Autor a dílo podle vlastního výběru)
-
Bilderbuch im Fremdsprachenunterricht. Gattungsanalyse und didaktische Adaptation ausgewählter Texte
-
DDR-Bilder in der gegenwärtigen Literatur (nicht nur) für Jugendliche. Analyse und Vergleich ausgewählter Romane
-
Dramapädägogik als eine der Formen für die Einübung und Entwicklung kommunikativer Fremdsprachenkompetenz
-
Fenomén dobra a zla v novelistických pohádkách německého romantismu ( na příkladu vybraného autora ) v komparaci s českou báchorkou 19. století
-
Großstadtmotive in der Kinder - und Jugendliteratur
-
Kinder- und Hausmärchen von J. und W. Grimm (in Komparation mit den tschechischen Märchen von K.J.Erben und Božena Němcová). Literaturwissenschaftliche oder didaktische Aspekte.
-
Korespondence motivů v tvorbě Jutty Treiberové (korespondence tvorby pro mládež a pro dospělé čtenáře - "Hez- und Beinbruch", "Die Zeit und Hannah")
-
"Létající třída" - porovnání knihy a obou filmových verzí. Práce s literární a filmovou verzí klasická díla LPDM ve VCJ
-
Michael Ende: Momo. Interpretation des literarischen Werkes mit dem Schwerpunkt Phänomen des Guten und Bösen einschließlich didaktischer Adaptation des Werkes
-
Moderní nonsensova tvorba (nejen) pro děti. Analýza děl rakouského současného autora L. Vavrasovszkeho ("Die dicke Prinzessin", "Schneebären", "Jakob der Zaubärer")
-
Motivy hledání domova a generačních konfliktů v současné migrační literatuře. Na příkladu analýzy románů od Zdeňky Becker
-
Textově-stylistická analýza publicistických textů a jejich didaktická adaptace ve vyučování cizímu jazyku (např. využutí reklam)
doc. PhDr. Viera Glosíková, CSc.
-
Deutschsprachige Lyrik aus Prag
-
Erika Mitterer: Dramen
-
Erika Mitterer: Romane und Erzählungen
-
Otto Brod und sein literarisches Werk
Thomas Haupenthal, M.A.
-
Das Bild der DDR im erzählerischen Werk Christoph Heins
-
Der historische Roman in der deutschen Exilliteratur der dreißiger Jahre
-
Westdeutsche Literaturverfilmungen der siebziger Jahre: Schlöndorff, Fassbinder
-
Das Frankenburger Würfelspiel (1936) als Modellstück der nationalsozialistischen Thingspielbewegung
-
Erste, zweite, dritte, keine Strophe? Die wechselvolle Geschichte der deutschen Nationalhymnen im 19. und 20. Jahrhundert
-
Das Lehrwerk"Sprechen Sie Deutsch?"aus dem Prager Verlag Polyglot 1996 - 2013. Entstehung, Gestaltung, Einsatz im Unterricht, Kritiken, Zukunftsperspektiven
-
"Kevin ist kein Vorname, sondern eine Diagnose".Vornamen in Deutschland und Österreich im 20. und 21.Jahrhundert und ihr Aufstieg und Fall in der Beliebtheitsskala anhand ausgewählter Beispiele
Mgr. Eva Markvartová, Ph.D.
-
Das Motiv des Essens und seine Bedeutung für das Werk Uwe Timms
PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
-
Integrace nácviku výslovnosti do řečových dovedností a ostatních jazykových prostředků
-
Možnosti využití jazykových portfolií ve výuce německého jazyka na základních a středních školách
-
Problémy interference vyplývající ze specifik češtiny, němčiny a dalšího cizího jazyka
-
Rozvoj pragmatické kompetence prostřednictvím situativně pragmatických cvičení pro osvojování slovní zásoby
-
Výzkum internetové podpory vydavatelů učebnicových souborů pro výuku německého jazyka
PaedDr. Dagmar Švermová
-
Diferenciace a individualizace výuky s přihlédnutím k současným vývojovým trendům v ČR a v německy mluvících zemích a její realizace ve výuce německého jazyka
-
J.A.Komenský-jazykové učebnice jejich analýza a hodnocení přínosu pro rozvoj výuky jazyků (vliv Komenského učebnic na koncepci a tvorbu výukových materiálů)
-
Prostředky evaluace výsledků učebních činností žáků ve výuce německého jazyka (s vyústěním k sebeevaluaci - využití "jazykového portfolia")
-
Vývoj učebnic německého jazyka v 19. století do roku 1918 z fondu PM J.A.K.
PhDr. Dalibor Zeman, Ph.D.
-
Austriacismy v rakouských médiích na rovině frazeologické
-
Austriacismy v rakouských médiích na rovině lexikální
-
K česko-německým jazykovým kontaktům na rovině lexikální a frazeologické
-
Německé dialekty na území Čech a Moravy