• Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Navigator
  • Test2
  • test projekty gauk

test projekty gauk

Výsledky projektu Evoluce komunikačních činností u žáků 1.- 3. ročníku na základní škole

Výsledky

▼▲Typ výsledku ▼▲Autor celku ▼▲Název celku
(Celkem 20 zázn.)
Babušová, Gabriela. Interakce faktorů ve výuce českého jazyka. In HÁJKOVÁ, Eva a BABUŠOVÁ,Gabriela a HEJLOVÁ, Helena a HÖFLEROVÁ, Eva a JANOVEC, Ladislav a KUCHARSKÁ, Anna.. Čeština ve škole 21. století – II. Úvodní studie. . Praha : Praha: Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze, 2012. s. 97–106. ISBN 978-80-7290-617-8. [Kapitola nebo část knihy]
Příspěvek je zaměřen na aspekty a znaky konstruktivistického pojetí výuky na základní škole a na vzdělávací proces realizovaný interakcí základních faktorů, mezi které řadíme učitele, žáka, obsah vzdělávání, vzdělávací postupy a vyučovací metody. V příspěvku je uvedena strukturace vyučovací jednotky v konstruktivisticky pojaté výuce a nástin programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení (RWCT), kterým lze konstruktivismus realizovat přímo ve výuce prostřednictvím třífázového modelu učení EUR. Tento model učebního a vyučovacího procesu je tvořen rámcem obsahující základní fáze - evokace, uvědomění si významu informací a reflexe. V každé z uvedených fází je možné uplatňovat specifické metody, které jsou typické pro program RWCT. Model EUR lze považovat za funkční a srozumitelný model konstruktivistického učení a vyučování.
Babušová, Gabriela. Evoluce komunikačních činností v teorii a praxi. Praha: Praha: Pedagogická fakulta Univerzita Karlova v Praze, 2014. 180 s. ISBN 978-80-7290-774-8. [Kniha]
Publikace byla vytvořena na základě realizace projektu č. 394511 s názvem Evoluce komunikačních činností u žáků 1.–3. ročníku na základní škole a vznikl za finanční podpory Grantové agentury Univerzity Karlovy v Praze.
Tato publikace přináší celkové zpřehlednění a kompletaci již publikovaných poznatků, předložení současných poznatků získa-ných vlastním výzkumem, který se zaměřuje na oblast komunikační výchovy, na rozvoj komunikačních činností ve výchovně-vzdělávacím procesu a na vzdělávání českých a vietnamských žáků ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace.
V teoretické části vycházím z dosavadních poznatků vztahujících se k tématu, které považuji za východiska pro výzkumnou část pedagogického výzkumu.
Hlavním cílem bylo na základě výzkumných šetření vytvořit a předložit komplex vypovídající o evoluci komunikačních činností u žáků mladšího školního věku během 1. vzdělávacího období s přihlédnutím ke vzdělávání žáků pocházejících z vietnamského etnika. Výzkumné téma je dále rozpracováno do dílčích cílů, k jejichž naplnění monografie směřuje.
Praktická část je zaměřena na deskripci projektu výzkumu, jeho výzkumných šetření, vyhodnocení údajů a poznatků získaných z vlastní pedagogické praxe. Intencí práce je i přispění k obohacení pedagogické teorie a praxe předložením podkladů, které by mohly být použity ve výuce didaktiky v pregraduálním vysokoškolském studiu a následně i v běžných třídách základních škol, v nichž se vyskytují žáci s jiným, než českým mateřským jazykem.
Předkládaná monografie má ambici k významným zkušenostem citovaných autorů připojit souhrn poznatků a doporučení, vycházejících ze studia českých i zahraničních informačních zdrojů, z vlastních a získaných pedagogických zkušeností z praxe na 1. stupni základní školy, ze spoluautorské činnosti a tvorby učebnic českého jazyka pro nakladatelství Fraus a z výstupů vlastního výzkumného projektu zaměřeného na vývoj jazykového vyjadřování a komunikace žáků mladšího školního věku.
Babušová,Gabriela. Učitelé a jejich percepce chyb gramatických jevů u žáků mladšího školního věku. Didaktické studie, 2013, sv. roč.5,č.1, s. 145–148. ISSN 1804-1221. [Článek v časopise]
Příspěvek informuje o soudobém postoji učitelů a jejich percepci chyb vyskytujících se v učivu vybraných gramatických jevů u žáků 3. - 4. ročníku základní školy a mapuje chybovost žáků v gramatických jevech.
Babušová, Gabriela. Učitelé a konstruktivismus ve výuce českého jazyka. Didaktické studie, 2012, sv. roč. 4, č.2, s. 74–82. ISSN 1804-1221. [Článek v časopise]
Příspěvek se zaměřuje na postoje a názory současných i budoucích učitelů I.stupně základní školy ke konstruktivistickému vyučování. Podrobněji se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, metod a forem práce, jak vhodně začleňovat do výuky českého jazyka konstruktivistické elementy. Příspěvek nabízí ukázku praktických námětů.
Babušová , Gabriela . Učitelé a konstruktivismus ve výuce českého jazyka . Didaktické studie , 2012, sv. 4, číslo 2, s. 74–84. ISSN 1804-1221. [Článek v časopise]
Odborný recenzovaný časopis Didaktické studie vychází na PedF UK - katedra českého jazyka. Příspěvek se zaměřuje na postoje a názory současných i budoucích učitelů 1. stupně základní školy k výuce českého jazyka, zvláště pak ke konstruktivistickému pojetí výuky. Podrobněji se zaobírá problematikou a hledáním způsobů, jak vhodně začleňovat konstruktivistické elementy do vyučování českého jazyka. Jako autorka nabízím praktické náměty, využití metod a forem práce, o kterých se domnívám, že jejich prostřednictvím lze do výuky českého jazyka aplikovat prvky konstruktivismu a podílet se tak netradičně na rozvoji komunikačních dovedností žáků.

Vzhledem k tomu, že jsem Didaktické studie ještě neobdržela, zasílám pouze pracovní verzi článku.
Babušová, Gabriela. Problematika komunikační výchovy v českém jazyce na 1. stupni základní školy. USTA ad Albim BOHEMICA, 2011, sv. XI, 2, s. 8–13. ISSN 1802-825X. [Článek v časopise]
Autorka příspěvku se pokusila naznačit aktuální situaci ve vzdělávací oblasti Jazyka a jazykové komunikace na 1. stupni základní školy, především pak nastiňuje průběh a stav vlastního výzkumu týkající se oblasti komunikační výchovy.
Seznamuje čtenáře s počátky realizace výzkumu, ve kterém se podrobněji zabývá stavem a rozvojem komunikačních dovedností u žáků mladšího školního věku a u žáků pocházejících z jiných národnostních menšin a etnik.
Babušová, Gabriela. Percepce tvorby Václava Čtvrtka žáky1.stupně základní školy. In Eva Bílková. Pohádkové vzkázání Václava Čtvrtka, sborník s příspěvky z mezinárodní konference konané ve dnech 20. – 22. 10. 2011 v Jičíně. : Semily: Jičín, 2012. s. 112–119. ISBN 978-80-86254-27-2. [Článek ve sborníku]
Babušová, Gabriela. Bulharský žák v české škole . In Sofie:Universitetsko izdatelstvo "Sv.Kliment Ochridski". Slavjanskite ezici oblizo. : Sofie:Universitetsko izdatelstvo "Sv.Kliment Ochridski", 2013. s. 545–554. ISBN 978-954-07-3486-6. [Článek ve sborníku]
Babušová, Gabriela. Percepce tvorby V.Čtvrtka žáky 1.stupně ZŠ. In Pohádkové vzkázání Václava Čtvrtka. Referáty z mezinárodní konference konané ve dnech 20. - 22. října 2011 v Jičíně. Z Českého ráje a Podkrkonoší, supplementum 15. Semily - Jičín. : Státní oblastní archiv v Litoměřicích - Státní okresní archiv Semily pro Regionální muzeum a galerii v Jičíně a město Jičín 2012, 2012. s. 96–101. ISBN 978-80-86254-27-2. [Článek ve sborníku]
Babušová, Gabriela , Výsledky a zkušenosti vyplývající z jednotlivých výzkumných šetření byly rovněž ověřovány a aplikovány při výuce s žáky z mezinárodní školy Park Lane International. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela , Výsledky a zkušenosti vyplývající z jednotlivých výzkumných šetření byly průbežně prezentovány a konzultovány s učiteli 1.stupně v rámci seminářů a přednášek pořádaných pod záštitou nakladateství FRAUS. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela, Ukázka z praxe - námět pro výuku komunikační výchovy, jak efektivně rozvíjet u žáků komunikační činnost - naslouchání, psaní, mluvení. Příspěvek s názvem: Vesmír nás učí komunikovat. Praha: Radniční noviny MČ Prahy 3, 2014. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela, Mluvený projev žáků na 1. stupni základní školy. In: Sborník Lingvistika Praha 5. 4. 2013: sborník z příspěvků konference [online] [cit. 2014-03-28]. Dostupné z: http://lingvistikapraha.ff.cuni.cz/sbornik [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela, Úroveň komunikačních činností u žáků na 1. stupni, XXIII. KOLOKVIUM MLADÝCH JAZYKOVEDCOV, 20. 11. – 22. 11. 2013, Trnava: Slovenská republika.(dosud v tisku) [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela , Ukázka z praxe - námět pro výuku komunikační výchovy, jak efektivně rozvíjet u žáků komunikační činnost - naslouchání, psaní, čtení. Příspěvek s názvem: Lidé jako my. Praha: Nový Prostor, 2014. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela , Poster byl prezentován na XX.výroční konferenci ČAPVu v Praze ve dnech 10.-12.9. 2012. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela , Příspěvek byl odeslán v září 2012 do Sofie a bude součástí sborníku vydaný na počest doc. J. Bačvarova. Dosud v tisku. S ohledem na vyplnění potřebných údajů nelze vložit do sekce příspěvek do sborníku. Z tohoto důvodu ukládám jako jiný výsledek. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela , Účast na mezinárodní konferenci V Praze - ČAPV Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace, přednesení příspěvku s názvem: Cesta k rozvoji komunikačních činností u žáků vietnamského etnika - příspěvek do sborníku je v tisku. 2. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela, Jako spoluautorka komplexu učebních pomůcek (učebnice, pracovní sešity, příručka pro učitele) k výuce českého jazyka pro 3.-5.ročník ZŠ se snažím o integraci jednotlivých složek vzdělávacího oboru Český jazyk a litaratura. Spolupracuji s nakladatelstvím FRAUS, kde rovněž působím jako odborný lektor a konzultant. Cílem mých seminářů je seznámit učitele s koncepcí celé učebnicové řady oboru Český jazyk a literatura, s novými trendy v didaktice českého jazyka, nabídnout metody, formy práce, didaktické pomůcky určené pro rozvoj komunikačních činností a pro práci s žáky s odlišným mateřským jazykem. [Jiný výsledek]
Babušová, Gabriela , Koordinátorka postupových zkoušek z českého jazyka u žáků z mezinárodní školy Park Lane International School, Praha 6. Spolupráce se sdružením META o.s., které se zabývá začleňováním mladých migrantů do českých škol. [Jiný výsledek]
Poslední změna: 31. květen 2022 14:50 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: