• Facebook
  • Twitter
  • RSS
  • Navigator

Rada pro rovné příležitosti UK

Rada pro rovné příležitosti Univerzity Karlovy

Jedním z prvních kroků v rámci Plánu rovných příležitostí bylo vytvoření Rady pro rovné příležitosti. Rada je zřízena Opatřením rektora č. 31/2022 Statut Rady pro rovné příležitosti Univerzity Karlovy a je poradním orgánem rektorky a příslušného prorektora či člena kolegia rektorky, jenž má svěřenu agendu rovných příležitostí. Působností Rady je zejména poskytování stanovisek, doporučení a zpětné vazby v oblasti rovných příležitostí a zprostředkovávání informací mezi rektorkou, rektorátem UK a jednotlivými fakultami a dalšími součástmi. Rada nemá žádné výkonné pravomoci.


Rada zasedá minimálně třikrát ročně. V mezidobí se podílí na různých aktivitách, které souvisí s problematikou rovných příležitostí (například organizace osvětových akcí), nebo nabízí odbornou zpětnou vazbu formou připomínkování vnitrouniverzitních dokumentů. V rámci Rady vznikají pracovní skupiny, které se věnují konkrétním tématům v rámci agendy rovných příležitostí.


Rada má minimálně sedmnáct členů. Členky a členy Rady jmenuje rektorka především z kandidátek a kandidátů, které mohou navrhnout fakulty a další součásti (dále jen „fakulty“). Každá fakulta může navrhnout rektorce jednoho kandidáta či kandidátku. Jednoho člena či členku Rady jmenuje rektorka na návrh Akademického senátu UK.


Členky a členové Rady pro rovné příležitosti UK

doc. Věra Sokolová, Ph.D.

předsedkyně Rady pro rovné příležitosti UK

Fakulta humanitních studií

email: vera.sokolova@fhs.cuni.cz

profesní profil, specializace a vztah k rovným příležitostem


Ing. Luděk Knorr

Katolická teologická fakulta

email: knorr@ktf.cuni.cz

profesní profil, specializace a vztah k rovným příležitostem



Zasedání Rady pro rovné příležitosti

Programy jednání



Zápisy z jednání



Doporučení a ustanovení Rady pro rovné příležitosti

Aktivity Rady pro rovné příležitosti


Poslední změna: 14. březen 2023 12:57 
Sdílet na: Facebook Sdílet na: Twitter
Sdílet na: