Klausova nelogika ****************************************************************************************** * Klausova nelogika ****************************************************************************************** 26.1.2012    Právo    Strana 6    Publicistika, autor: Jan Keller        Sloupek Ve svém pozoruhodném vystoupení Václav Klaus prohlásil, že vysoké školy nemohou zároveň to nezávislosti na státu a zároveň chtít nezávislost na penězích daňových poplatníků. Soudí, jasné každému, kdo nad tím alespoň trochu přemýšlí.             Pokud se alespoň trochu zamyslíme, snadno zjistíme, že Klausův výrok není logi nestojí tak, že vysoké školy mají na vybranou. Nemohou se rozhodnout, zda vybírat školné a akademické svobody, anebo studenty o peníze neobírat a svých svobod se pokorně zříci. Ti n donutit k obojímu.             Nedosti na tom. Chtějí je zároveň o peníze obrat. Fond, který by měl chudším s veřejných vysokých škol pomáhat přežít, má být zároveň zpřístupněn studentům soukromých vy znamená, že těm, kteří si za studium na soukromé škole zaplatí, vrátí část prostředků daňo Toto považuje Václav Klaus za racionální tržní řešení. Je opravdu obtížné považovat ekonom za tvrdou vědu. Tvrdá věda by měla elementární logiku alespoň okrajově respektovat. Václav průlomovém prohlášení říká, že na svobodu mají nárok jen ti, kteří si za ni zaplatí. Žádné svoboda. Alespoň v tomto ohledu je upřímný. Moudrý však není.             Tvrdí nám totiž, že akademici si mohou uchovat své svobody, pokud to za ně zap je to za morálku, když někdo si má svoji svobodu nechat zaplatit někým jiným? Nefunguje ta český stát?             Václav Klaus dále národu sdělil: „O tom, že se naše vysoké školství nenachází že neprodukuje ani kvalitní vzdělávání, ani vědu, ví každý.“             Tímto zevšeobecňujícím výrokem urazil spoustu lidí, kteří po celý život kvalit zahraničí a kteří publikují vědecké články v těch nejprestižnějších odborných časopisech. profesoři, kteří svůj titul nedostali žádným podfukem.             Odučili tisíce hodin, vedli stovky studentů doktorského studia a obhájili odbo Od člověka, který s tím srovnatelnou zkušenost nemá, by si rozhodně neměli nechat radit, c je to vzdělávání a co je to logika.