Akademici diskutují, Dobeš rozhoduje ****************************************************************************************** * Akademici diskutují, Dobeš rozhoduje ****************************************************************************************** 25.1.2012    Mladá fronta DNES    Strana 11    Názory, autor: Petr Pavlík        Tomáš Feřtek článkem Dobeš a melouny (MFD 24. 1.) může vzbuzovat pocit, že snad pracuje pr oddělení MŠMT. Svůj argument totiž zakládá na otřepaných klišé, která přispívají k negativ akademické obce.             To platí především o ústřední tezi: „Návrhy na reformu vysokých škol odmítá ak obec paušálně i v případě, že by stály přinejmenším za debatu.“ Feřtek asi nepostřehl, že reprezentace debatovaly v rámci oponentní skupiny k zákonu o vysokých školách s MŠMT téměř je v tom, že ministr Dobeš chápe debatu podobně jako pravicová vláda, ve které sedí – lze nakonec si prosadíme svou a vaši ochotu diskutovat budeme prezentovat jako podporu našemu se rok debatovalo, ale do vlády šel záměr zákona o VŠ v jiném znění, než na jakém byla sho zákona o finanční pomoci studentům nebyly reprezentace seznámeny vůbec!             Nepravdivá je i teze, že akademická obec nepřichází s vlastními návrhy. Již př zveřejnila UK Náměty pro novelizaci zákona o vysokých školách.             Feřtek se ohání i Bílou knihou terciárního vzdělávání jako „nejkomplexnějším p pojmenovat, v čem je problém našeho vysokého školství a jak ho řešit“. Buď tento spisek ne neví, co je to odborný text. Kniha nesplňuje ani formální nároky, natož obsahové. Není opř literaturu ani o analýzy. Stojí jen na neoliberálním dogmatu, že více trhu a „podnikového řízení“ VŠ přinesou vyšší