Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Průzkum: Studenti se angažují ve spolcích, pomáhá jim to u náboru

Průzkum: Studenti se angažují ve spolcích, pomáhá jim to u náboru

Praha 24. října (ČTK), autor:  kli hj

Stále více vysokoškoláků se angažuje ve studentských spolcích, firmy totiž práci ve studentském spolku oceňují při náboru uchazečů víc než třeba brigádu v nesouvisejícím oboru. Praxi v oboru ale mohou mladí získat už při studiu díky spolupráci univerzit a podniků. Ukázal to takzvaný studentský barometr, který uskutečnila auditorská společnost PricewaterhouseCoopers (PwC) mezi přibližně tisícovkou studentů vysokých škol.

    Zatímco loni se k členství v nějaké studentské organizaci hlásilo 12 procent studentů, letos to bylo 30 procent respondentů.

    "Spolupráce s dobrou studentskou organizací je pro budoucí kariéru mladého člověka přínosnější než brigáda ve zcela nesouvisejícím oboru," myslí si Václav Prýmek z PwC. "Loňský propad připisuji zhoršené situaci na trhu práce, kdy řada studentů v obavách o své uplatnění hledala jakoukoli práci, aby se mohli prokázat praxí ve svém životopise," dodal.

    Řada studentských spolků se prý už zprofesionalizovala a studenti si zde mohou vyzkoušet spolupráci s firmami například při pořádání odborných přednášek. O činnosti studentských spolků na své škole mělo povědomí 85 procent dotázaných, loni to bylo 89 procent.

    Průzkum také ukázal, že studenti se stále více zajímají o propojení své školy s praxí. Zatímco před dvěma lety znalo partnerské firmy svých univerzit 39 procent studentů, nyní je to 69 procent.

    I pro firmy je prý spolupráce se školami přínosná. Najít si šikovného studenta a vychovat si jej k obrazu svému je podle zástupců PwC levnější než odborníky "nakupovat" na trhu práce například prostřednictvím takzvaných headhunterů, tedy vyhledávačů profesionálů na vysoké pozice.

    Pro dobré pracovní uplatnění absolventů je ale podle odborníků z PwC kromě kontaktu s praxí už od školy nutná i komunikativní znalost angličtiny, zkušenost ze zahraničí a ochota učit se novým věcem.

    "Prezentační dovednosti, komunikační schopnosti, umění prodat sebe a svůj nápad jsou životní nutností každého bez ohledu na obor, kterému se věnuje. Pokud své znalosti a schopnosti máte pouze ve své hlavě či v šuplíku, nikdo je neocení. A příležitost je prodat budete mít možná během pouhé minuty, kdy náhodou potkáte šéfa ve výtahu," upozornil Prýmek.


Univerzita Karlova využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

29.06 2014 04:34

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 30.07 2024 21:08 , © Univerzita Karlova v Praze