Průzkum: Studenti se angažují ve spolcích, pomáhá jim to u náboru ****************************************************************************************** * Průzkum: Studenti se angažují ve spolcích, pomáhá jim to u náboru ****************************************************************************************** Praha 24. října (ČTK), autor:  kli hj Stále více vysokoškoláků se angažuje ve studentských spolcích, firmy totiž práci ve studen oceňují při náboru uchazečů víc než třeba brigádu v nesouvisejícím oboru. Praxi v oboru al získat už při studiu díky spolupráci univerzit a podniků. Ukázal to takzvaný studentský ba uskutečnila auditorská společnost PricewaterhouseCoopers (PwC) mezi přibližně tisícovkou s škol.     Zatímco loni se k členství v nějaké studentské organizaci hlásilo 12 procent studentů, procent respondentů.     "Spolupráce s dobrou studentskou organizací je pro budoucí kariéru mladého člověka pří brigáda ve zcela nesouvisejícím oboru," myslí si Václav Prýmek z PwC. "Loňský propad připi situaci na trhu práce, kdy řada studentů v obavách o své uplatnění hledala jakoukoli práci prokázat praxí ve svém životopise," dodal.     Řada studentských spolků se prý už zprofesionalizovala a studenti si zde mohou vyzkouš s firmami například při pořádání odborných přednášek. O činnosti studentských spolků na sv povědomí 85 procent dotázaných, loni to bylo 89 procent.     Průzkum také ukázal, že studenti se stále více zajímají o propojení své školy s praxí. dvěma lety znalo partnerské firmy svých univerzit 39 procent studentů, nyní je to 69 proce     I pro firmy je prý spolupráce se školami přínosná. Najít si šikovného studenta a vycho jej k obrazu svému je podle zástupců PwC levnější než odborníky "nakupovat" na trhu práce prostřednictvím takzvaných headhunterů, tedy vyhledávačů profesionálů na vysoké pozice.     Pro dobré pracovní uplatnění absolventů je ale podle odborníků z PwC kromě kontaktu s nutná i komunikativní znalost angličtiny, zkušenost ze zahraničí a ochota učit se novým vě     "Prezentační dovednosti, komunikační schopnosti, umění prodat sebe a svůj nápad jsou ž každého bez ohledu na obor, kterému se věnuje. Pokud své znalosti a schopnosti máte pouze šuplíku, nikdo je neocení. A příležitost je prodat budete mít možná během pouhé minuty, kd šéfa ve výtahu," upozornil Prýmek. Univerzita Karlova využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorský Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakým je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.