Bartoš a Buzková se střetli kvůli pedagogickým centrům ****************************************************************************************** * Bartoš a Buzková se střetli kvůli pedagogickým centrům ****************************************************************************************** Konflikt vypukl mezi ministryní školství Petrou Buzkovou a jejím stínovým protějškem z ODS Bartošem. Důvodem jsou pedagogická centra, která se až dosud starala o vzdělávání učitelů, a to, že reorganizaci značně změní podobu. Rozlícený Bartoš, který je zároveň šéfem školského výbor ODS, aby problém center řešila Sněmovna. Poslancům školského výboru se nelíbí, jak ministerstvo s patnácti centry naložilo, podle n ohrozit další vzdělávání učitelů a tak negativně ovlivnit kvalitu výuky. Ozývají se i učit veřejnost. Pro někoho možná okrajový problém nabývá na důležitosti ve chvíli, kdy ve třídě učitele a ministerstvo slíbilo, že i o problému agrese budou napříště učitelé více poučeni dalším vzdělávání. Poslanci nedávno požádali ministerstvo, aby jim svůj postup odůvodnilo. To jim ve výboru p o vzdělávání pedagogů, kde ale nebylo nic o tom, proč se mění zavedený model center. Barto ministryni z podvodu. „Předložili jsme takový materiál, jaký si od nás výbor vyžádal. Já jsem připravena diskuto reorganizaci pedagogických center, ale poslanci by napříště měli ve svém usnesení pojmenov po nás chtějí,“ reagovala Buzková. Musí šetřit lidi Buzková změny odůvodňuje reformou veřejných financí a tím, že ministerstvo musí snížit poč to do roku 2006 každoročně o 2 procenta. „To, že snižujeme počet míst v pedagogických cent že bychom to nedělali na ministerstvu, jak nám někteří poslanci podsouvají,“ argumentovala Připomněla, jak za ní před rokem řada poslanců včetně Bartoše chodila a kritizovala samotn center. „Tvrdili, že jsou předimenzovaná, že je nutné je zrušit nebo co nejvíc snížit poče Učitelé a sami pracovníci center s tím ale nesouhlasí, nechápou, proč se ruší něco, co pod funguje. „Žádná ze zpráv o naší činnosti neříká, že bychom pracovali špatně. U nás jsme ro co dělat,“ hájí práci kolegů pracovnice z Hradce Králové Marcela Nováková a vypočítává, ko vyškolili. Její kolegyně ze středních Čech Zdena Mašková tvrdí, že zaměstnanci center prošli odborným do jejich vzdělání investoval nemalé peníze, a ty se teď vyhodí z okna. Že ministerstvo pr unáhleně a nepříliš šťastně a že to navíc nikdo lidem z center nevysvětlil, si myslí i pos Michaela Šojdrová. Z patnácti center jedno Z původních patnácti pedagogických center bude dál v nezměněné podobě pracovat jedno, v Če které se stará o polské školství. Z ostatních center se stala detašovaná pracoviště centrá která vznikla v Praze a přešli pod ní z každého centra čtyři pracovníci. Co ale bude z ost zatím otázkou. Z původních 270 pracovníků bude muset 200 odejít. Ministerstvo předpokládá, roku přejdou pod kraje. Poslanci ale pochybují, že se kraje závazku vzdělávat učitele ujmou, pokud nedostanou z re Shodují se, že se ministerstvo pouze zbavilo horkého bramboru. Buzková potvrdila, že ministerstvo nebude krajům dávat peníze na platy původních zaměstnan „Jedním z důvodů reorganizace je přece úspora. Jsme ale připraveni jednat s kraji o tom, ž případech převedeme nemovitosti,“ ujistila ministryně. Tvrdí zároveň, že vzdělávání učitel ohroženo. „Finanční prostředky na to určené se nebudou krátit, snižujeme jen administrativ dodala. Její náměstek Jaroslav Müllner ujišťuje, že peníze na vzdělávání učitelů mají k dispozici z nich si vzdělávací akce mohou zaplatit - ať už je pořádá pedagogické centrum, nebo je bu vysoká škola či nějaká nezisková organizace.