A co vy před třiceti lety? ****************************************************************************************** * A co vy před třiceti lety? ****************************************************************************************** Palčivé místo výuky historie jsou novodobé dějiny. Učitelé se k nim mnohdy vůbec nedostano nedostatku času, nebo záměrně, protože si nejsou jisti, jak je vlastně mají vykládat. Pedagogové rádi učí staré dějiny, protože se dobře vykládají a děti to baví. „Je to skuteč do novodobé historie příliš nechce,“ potvrzuje Zdeněk Beneš z Filozofické fakulty UK. „Mimo jiné i proto, že se mohou dočkat otázky: A paní učitelko, co vy jste dělala v sedmde není nic proti kantorům, to se týká nás všech. My všichni tuto otázku občas dostáváme,“ so Na obranu pedagogů říká, že jim chybí čas a literatura, která by jim pomohla se v moderníc zorientovat. „Statistický český kantor je padesátiletá žena a těžko můžeme chtít po matce, která se sta týdně seděla dvacet hodin v knihovně a studovala různé prameny a literaturu,“ tvrdí Beneš. Učitelé proto podle něj potřebují publikace, které jim shrnou poznatky z dostupných knih. Učitel Gymnázia v Jeseníku Tomáš Svoboda tvrdí, že ani on, ani jeho kolegové s novodobým d problémy a snaží se mu věnovat. Kvůli malému časovému rozsahu to jde ale ztěžka. „Dříve se dějepis učil čtyři roky a teď musíme stejnou látku stihnout ve třech letech,“ argumentuje.