Martin Denemark: Kdo (ne)může studovat ****************************************************************************************** * Martin Denemark: Kdo (ne)může studovat ****************************************************************************************** Vysoké školy zůstávají uzavřeny pro bezpočet lidí, kteří mají stejné předpoklady jako větš možnost studovat dostali. Tak zní jeden z argumentů pro zavedení školného. Studie však též studovat může téměř každý, když se smíří s tím, že to bude úplně jiný obor, než jaký si vy V prvním případě školy sklízejí kritiku za malou kapacitu. Stížnosti přesměrovávají na stá nedává víc peněz. V druhém slyší výtky, že berou "kohokoliv" a že se to projeví na úrovni výuky. Paradoxně je i zde problémem způsob financování: když na studenta dostávám příspěve zda ho vyhodím "jen" proto, že se špatně připravuje na zkoušky... A jestliže je studentů m rozhlížet nejen na gymnáziích, ale podstatně víc než dříve i na ostatních středních školác Obě interpretace údajů o zájemcích o studium znějí varovně. Není to však porovnávání nesro nabídka pro budoucí psychology, filozofy, režiséry či malíře nebude - v dnešní struktuře š financování - nikdy dostatečná. Pokud se však někdo rozhodne stát třeba technologem paliv, přijetí na vysokou školu, kromě maturity, doklad o průměrných známkách z chemie a matemati střední škole. Některé školy by tedy k uspokojení zájmu potřebovaly podstatně víc peněz. Další plošné stá na hlavu (byť diferencované podle náročnosti studia) však už místa v posluchárnách nějak z Nastal čas si přiznat, že i Česko potřebuje několik elitních škol, v nichž se draze platí, ostatních nemůže být studium bezplatné. martin.denemark(zavinac)economia.cz [ MAIL "martin.denemark(zavinac)economia.cz "]