Kritici: Vzdělávání v ČR potřebuje změny kvůli přípravě na život ****************************************************************************************** * Kritici: Vzdělávání v ČR potřebuje změny kvůli přípravě na život ****************************************************************************************** PRAHA 19. října (ČTK) - České školy podle kritiků dosavadního vzdělávacího systému stále p vědomosti, nevedou žáky k logickému a kritickému myšlení a komunikačním dovednostem. Přito podmínkou pro získání dobrého zaměstnání a konkurenceschopnost. Nedostatky systému by mohl školský zákon, bez finanční podpory a koordinace má prý ale malou naději na úspěch. Tvrdí to autoři publikace Na cestě ke znalostní společnosti, kterou nazývají také Bílou kn Senátu představili její první část, která je kritickou analýzou současné situace. V další problémů. Připravili ji Petr Matějů z Institutu pro sociální a ekonomické analýzy, Ondřej Univerzity Karlovy, někdejší náměstek ministra školství Petr Roupec a bývalý rektor Masary Česká škola je podle nich vzdálená skutečnému životu a potřebám žáků, poskytuje jim málo d jsou pro život skutečně důležité. "Nerozvíjí myšlenkové dovednosti ani nezávislý úsudek, a funkci výchovnou," uvádějí autoři. Vzdělávání českých učitelů je podle nich zkostnatělé. "Učitelé stále spatřují své poslání faktických vědomostí, a připravili je tak k přijímacím zkouškám na další stupeň škol," uve republika podle nich stále zůstává v řadě statistik stavu a vývoje vzdělání na jednom z po hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Tvrzením například o chybějící vizi vzdělávací politiky oponovali na semináři zástupci min Michaela Šojdrová. Upozornili na Národní program rozvoje vzdělávání v ČR, tedy Bílou knihu odmítla i názor, že jen malá část maturantů má přístup na vysoké školy. Podle poslankyně s maturantů. mhm grd kar