Jak učit pragmatické komunikaci ****************************************************************************************** * Jak učit pragmatické komunikaci ****************************************************************************************** PRAHA Pedagogická fakulta UK vydala publikaci "Výuka pragmatických aspektů řečové komunika třídách gymnázií a na SOŠ". Kniha reaguje na stále větší důraz, jenž je kladen na zvládání strategií umožňujících se profesně prosadit, ale udržovat přitom i kvalitní mezilidské vzt učitele ve věku nad 30 let jejich studium na zvládnutí rozmanitých komunikačních strategií nepřipravilo, a vyučující se proto jejich výuce často vyhýbají. Publikace prezentuje témat se k různým komunikačním strategiím - kooperativní komunikací počínaje přes zdvořilost, as manipulaci v komunikaci interpersonální i masmediální. Zvláštní postavení má pak kapitola, historickou odbočku a v níž se ukazuje, že to, co považujeme za novinky, se ve skutečnosti školách učilo již v meziválečné době. Ve středu se na PedF UK uskutečnil seminář organizovaný MŠMT a Jazykovědným sdružením ČR, informovali učitele o tom, jak témata, o nichž se v knize píše, mohou být při výuce mediál využita. pš