Žáci se mají učit, jak žít v tržní společnosti, tvrdí pedagogové ****************************************************************************************** * Žáci se mají učit, jak žít v tržní společnosti, tvrdí pedagogové ****************************************************************************************** PRAHA - Už děti by se měly začít učit hospodařit s penězi, aby v dospělosti neměly existen dokázaly zajistit sebe a svou rodinu. Přesvědčeni jsou o tom pedagogové Pedagogické fakulty UK v Praze, kteří od září tohoto rok pilotní projekt schválený ministerstvem školství. Ten má na 25 základních školách na druhé výuku, jejíž součástí budou i základy ekonomické gramotnosti. Učitelé by měli při hodinách navozovat praktické životní situace. „Není problém našprtat s pochopit, jak správně žít,“ tvrdí pedagog Jaroslav Novák, který na projektu pracuje. Ve sp se rychle mění, se podle něj lidé musí umět rychle přizpůsobit a nespoléhat, že mají za se finanční jistotu jen ve formě státu“. Nové vzdělávací programy od září 2007 Zkušenosti z projektu mají pomoci učitelům při tvorbě nových vzdělávacích programů, podle základní školy začít učit od září 2007. Tematiku ekonomické gramotnosti lze zařadit do obč výchovy, ale i do praktických činností, matematiky či přírodopisu. „Úroveň ekonomického vz nás nízká, lidé se stále neorientují v tržní ekonomice. Ve srovnání se západní Evropou vyu možnosti investování. Lidé by se ale měli naučit, že existují různé zdroje příjmů, nejen p podnikat, investovat,“ tvrdí Viktor Vojtko z Nadačního fondu Arnošt. Ten se zaměřuje na vydávání učebnic a pomůcek, například interaktivních her. Učit se děti formou s pomocí rodiny Syslových, v níž každý má jiné ekonomické postavení a jinak nakládá (zde)