CVVM: Nejvyšší úroveň vzdělávání je na gymnáziích a VŠ ****************************************************************************************** * CVVM: Nejvyšší úroveň vzdělávání je na gymnáziích a VŠ ****************************************************************************************** Praha 19. října (ČTK) - Většina občanů si myslí, že nejvyšší úroveň vzdělání v českém škol gymnázia a vysoké a základní školy. Nejnižší úroveň je podle nich na středních odborných u Celkově ale u všech typů škol převažuje kladné hodnocení. Zjistil to zářijový průzkum Cent veřejného mínění (CVVM), který má ČTK k dispozici. Za velmi dobrou považuje úroveň vzdělávání na gymnáziích 23 procent dotázaných, na vysokýc procent a na základních školách 12 procent. Nejhůře skončila v hodnocení střední odborná u úroveň vzdělávání považovala za velmi nebo spíše špatnou čtvrtina lidí. O vysokých školách pět procent a o gymnáziích sedm procent respondentů. Průzkum CVVM ukázal, že spokojenost s úrovní vzdělání na jednotlivých typech škol v posled letech roste. Nejlépe lidé hodnotili vysoké školy. Přes 70 procent dotázaných se domnívalo potřebné znalosti a samostatnost. O tom, že rozvíjejí kázeň, disciplínu a morální hodnoty, přesvědčeno jen 42 až 46 procent dotázaných, ale bylo to lepší hodnocení než v případě ost Například o úspěšnosti rozvíjení kázně, disciplíny a morálních hodnot na středních školách jen zhruba třetina lidí, o základních školách si to myslela dokonce jen necelá třetina. Více než polovina dotázaných uvedla, že u žáků základních škol se daří pěstovat a rozvíjet znalosti a samostatnost. Menšina si však myslí, že se u žáků daří pěstovat i sebedůvěru a společnosti a světě. Většina lidí je se svým dosavadním vzděláním spokojena - 77 procent je spokojeno se všeobe který při studiu získali, a myslí si, že jim tato profesní příprava poskytla dostatečnou kvalifikaci v oboru. Více než dvě t zisk schopnosti vytvořit si vlastní názor. Přes polovinu oslovených tvrdilo, že si rozšířili kulturní přehled a získali schopn s lidmi. Naopak za nedostatečné označilo téměř sedm z deseti respondentů osvojení schopnos v politické situaci. hš kš