Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Odborník: Vysoké školy dnes často maturanty vidí jako zákazníky

Odborník: Vysoké školy dnes často maturanty vidí jako zákazníky

Brno 31. října (ČTK) - Vysoké školy zapojily do získávání nových studentů marketing. Čím dál častěji je vidí jako zákazníky a přizpůsobují jim své prezentace, řekl dnes ČTK na veletrhu pomaturitního vzdělávání Gaudeamus jeho ředitel Pavel Mikula. Potvrzují to i oslovené školy. Středoškolákům se snaží víc ukazovat praktické výsledky práce a častěji do prezentace zapojují i své studenty.

Marketingový plán pro školu patří k těm komplikovanějším, míní Jiří Bambas z agentury BMS creative. Důležitá je hlavně forma. Mladí podle Bambase mají rádi ostré barvy a moderní grafiku, školy ale nesmí nic přehánět. "Je to jako třeba ve zdravotnictví, kde není přesně vyhrazena cílová skupina podle věku," upřesnil. I když jsou hlavní cílovou skupinou veletrhu Gaudeamus lidé kolem 18 let, o jejich budoucnosti často alespoň spolurozhodují rodiče. Zvolená prezentace by je proto neměla zaskočit.

Záleží ale i na zaměření jednotlivých škol. "Dřív se snažily spíš soukromé školy, měly zájem o neúspěšné uchazeče ze státních škol. Dnes už se to ale srovnává, i státní školy bojují kvůli penězům mezi sebou," podotkl Bambas. Na veletrhu Gaudeamus se letos představí přes 200 fakult s 830 obory. Víc než pětina z nich je z ciziny. Rozdíl v prezentaci českých a zahraničních škol je prý minimální. Podle Mikuly záleží spíš na jejich velikosti.

Například Masarykova univerzita zvolila dvojí útok. Obecné otázky ke studiu na jednotlivých oborech zodpoví pracovníci studijních oddělení, o studentském životě si ale s maturanty promluví sami studenti. "Snažíme se jít mladým lidem co nejblíže, je nám jasné, že jsou otázky, na které se pracovníků školy nezeptají," uvedla Markéta Tikalová z rektorátu MU.

Na přírodovědecké fakultě olomoucké Univerzity Palackého trvala příprava na Gaudeamus asi čtvrt roku. Za elektronickou prezentaci na DVD, letáky a další reklamní předměty zaplatili přírodovědci asi 250.000 korun, shrnul Pavel Vysloužil z mediálního zastoupení fakulty.

Gaudeamus začal na brněnském výstavišti dnes, potrvá do 3. listopadu. Nejvíc příležitostí nabízí středoškolákům pedagogické fakulty, představí se jich sedm. Silně jsou zastoupeny také filosofické a lékařské fakulty.

Lukáš Sapík fcz


Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

29.06 2014 02:55

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 4.07 2024 11:35 , © Univerzita Karlova v Praze