O potřebnosti mediální výchovy ****************************************************************************************** * O potřebnosti mediální výchovy ****************************************************************************************** Mediální výchova učí žít s médii. Je prostředkem k rozvoji mediální gramotnosti, která nap se v mediální komunikaci. O potřebnosti této kompetence snad přesvědčí pohled do kterékoli esemeskují, baví se o nových filmech, reklamách, chatují, referáty vypracovávají stále čas internetu než z knih. Tento fakt by učitelé neměli zatracovat, ale naopak z něj těžit. Nejen učitelé, ale my vši měli zamyslet, zda médiím opravdu rozumíme. Mediální výchova je jedním ze 6 průřezových témat rámcových vzdělávacích programů (RVP), p si školy tvoří vzdělávací plány. Může být vyučována samostatně, rozptýlena v rámci několik nebo uskutečněna formou projektové výuky (např. školní časopis). Není to pouhé učení pomoc neomezuje např. jen na vytváření školního časopisu. Učitel by měl vycházet ze zkušeností ž orientovat se v záplavě informací, zapojit do výuky různé mediální obsahy, zvát si odborní co žáci neumějí, ale co dokážou. Problémem je nepřipravenost učitelů. Reforma se připravuje sedm let, ale na pedagogických učí buď v nedostatečném rozsahu a teprve krátce, nebo vůbec. Ani budoucí žurnalisté na Fak věd UK nemají pedagogickou přípravu. Přitom kdo jiný by měl vnést do výuky novátorský přís absolventi vysokých škol.