ANKETA ****************************************************************************************** * ANKETA ****************************************************************************************** Studenti přijímací zkoušky často podceňují, shodují se pedagogové vysokých škol. V ČEM ALE CHYBUJÍ ? FELIX KOSCHIN prorektor pro studijní a pedagogickou činnost VŠE v Praze U testů z matematiky jsou to především neznalosti o elementárních funkcích, tj. například exponenciále či absolutní hodnotě. Testy z jazyků jsou hodnoceny automatizovaně, takže lze odpovědět, že jde o neznalosti gramatiky, protože na tu jsou testy zaměřeny. TOMÁŠ ZIMA děkan 1. lékařské fakulty UK v Praze Chybování uchazečů je velmi individuální, záleží na typu střední školy a rozsahu výuky v p chemie a biologie. Pro uchazeče bývá často náročná zejména chemie nebo fyzika. ŠÁRKA JEŽKOVÁ proděkanka pro pedagogickou činnost Univerzity Pardubice Někteří uchazeči nepozorně čtou zaslané požadavky (co s sebou přinést, co si přečíst ap.), dokonce znemožní přijímací zkoušky dělat. Nesoustředí se důkladně na znění otázek a ve věd lepší než ve schopnosti řešit problémy (v logickém myšlení). TEREZA FOJTOVÁ mluvčí za Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně Specialitou jsou talentové zkoušky z hudební a výtvarné výchovy, v nichž uchazečům chybí t zruční ve hře na nástroj nebo v pěvecké technice. U zkoušek z cizích jazyků mají problémy náročnějšímu textu. Jedním z důvodů je relativně malá slovní zásoba.