Ministerstvo chce zkvalitnit počáteční vzdělávání ****************************************************************************************** * Ministerstvo chce zkvalitnit počáteční vzdělávání ****************************************************************************************** Praha 23. května (ČTK) - Podpora školské reformy je jedním z nejdůležitějších úkolů, na kt chce ministerstvo školství v následujících letech soustředit. Měla by vést ke zkvalitnění vzdělávání, motivaci žáků k dalšímu studiu a ke zvyšování uplatnitelnosti absolventů na tr Dlouhodobý záměr rozvoje vzdělávací soustavy dnes přijala vláda, informoval její tiskový o Slabinou českého školství je chybějící individuální přístup k žákům, uvádí se ve zprávě. Š budoucnu umožňovat všem žákům maximální míru jejich rozvoje. Podle ministerského materiálu ústavy v minulosti také málo zaměřovaly na rozvoj takzvaných klíčových kompetencí žáka a n problémy současného světa. Součástí rámcového vzdělávacího programu jsou proto takzvaná průřezová témata, například m výchova. Základní školy začnou vyučovat podle vlastních programů v prvním a šestém ročníku školy by měly výuku v souladu s reformou zahájit v září 2009. Školy by však neměly reformu brát pouze jako tvorbu školních vzdělávacích programů a jejic praxe. K úspěšné realizaci změn jsou podle úřadu potřeba připravení pedagogové, kteří se b příznivé klima ve školách. Ministerstvo plánuje zvýšit poradenskou a konzultační činnost, vyrovnat se s tvorbou dokumentů a nástrojů reformy. Cílem ministerstva je také plošná podpora základních škol při zavádění školních vzdělávací s využitím finančních prostředků z Evropského sociálního fondu, chce také připravit inform reformě zaměřenou na pedagogy i veřejnost. Úřad plánuje také například rozvoj mateřských a základních škol v malých obcích a alternat programy. Vytvářet by se měly také místní sítě škol, které spolu budou spolupracovat na tv vzdělávání. Mezi další ministerské záměry patří například podpora dalšího vzdělávání, tvorba metod pro hodnocení škol nebo zkvalitnění výuky jazyků. V rozvoji školství sehraje v následujících letech významnou roli také demografický vývoj, dětí v předškolním vzdělávání by měl nadále stoupat do roku 2011, kdy dosáhne maxima. V ná letech by se proto mohl přechodně prohloubit nedostatek míst ve školkách. Počet žáků v zák by se měl snižovat do roku 2010 (o více než deset procent proti roku 2005). V dalších letech by měl opět stoupat, do roku 2015 o 5,3 procenta proti minimu v roce 2010 víceletá gymnázia by se měl stále pohybovat kolem deseti procent. Mezi roky 2008 a 2009 zř poklesne počet absolventů základních škol asi o 14.000, následující rok ubude dalších 11.0 se s tím budou muset střední školy. pap abz kš