Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Soutěž mi přinesla více zákazníků i práce

Soutěž mi přinesla více zákazníků i práce

Před půl rokem se Linda Vavříková stala vítězkou soutěže Makro Živnostník roku. Tehdy její firmu Allegria na zprostředkování zážitků znala jen hrstka lidí, kteří si informace většinou vyhledávali na internetu. Dnes její jméno skloňují všechna média a počet zákazníků prudce roste.

»Soutěž nám přinesla řadu příležitostí, jak o sobě dát vědět většímu množství lidí. Díky tomu máme o desítky procent více zákazníků než před rokem,« potvrzuje Vavříková. Proměnou prošla i Allegria.

Společnost, za kterou původně stála jen Vavříková se svým přítelem Josefem Dvořákem se rozrostla o čtyři nové kolegy a přestala jí stačit původní kancelář.

»Od vítězství v soutěži jsme přidali řadu nových zajímavých zážitků a na další se chystáme. Také jsme přijali řadu nových kolegů, přestěhovali se do větších kanceláří a chystáme nové projekty. Je toho spousta,« vyjmenovává podnikatelka.

S pracovním názvem

Linda Vavříková začala s podnikáním před dvěma lety. Vsadila přitom na strategii, že darovaný zážitek potěší více než materiální dárek. S hlavou plnou nápadů a pár tisíci korunami založila firmu na zážitky – Allegria. V ní nabízí nejenom dárkové poukázky na adrenalinové sporty, ale i třeba možnost uvařit si vlastní pivo.

Teprve když začala zkoumat trh, objevila, že podobné firmy na zážitky už úspěšně fungují ve Velké Británii, Německu, Rakousku, v Austrálii i na Novém Zélandě.

Vyplnila tedy mezeru na českém trhu, investovala do propagace a už brzy se ozvali první zákazníci. Dnes služeb Allegrie využívají i největší české firmy, které netradičními zážitky obdarovávají své top manažery.

»Právě zaměstnanci nebo důležití klienti, kterým se v kanceláři hromadí lahve whisky, reklamní pera či další pozornosti, ocení dárek v podobě zážitku,« dodává Vavříková.

V kurzu je jízda hummerem

Z nulového kapitálu se Allegrii podařilo rozběhnout na konci roku 2004 a v polovině následujícího roku dosáhla obratu 121 tisíc korun.

V první polovině roku 2006 už částka přesáhla dva miliony a Linda Vavříková se díky svému podnikatelskému nápadu stala vítězem soutěže Makro Živnostník roku 2006.

»Allegria ve španělštině znamená radost. Původně to byl pracovní název, který se sice všem plete s alergií, ale nyní už ho asi nezměníme,« dodává Vavříková.

Přestože portfolio zážitků, které Allegria Lindy Vavříkové nabízí, se za poslední rok rozrostlo o desítky zážitků, nejpopulárnější jsou stále »osvědčené kousky«.

Stále oblíbená je jízda terénním Hummerem, let stíhačkou či balíček pro ženy s názvem »Nechte se rozmazlovat«.

Absolutním hitem jsou ale hodiny bagrování i s bagristickou svačinou. Podle Vavříkové hodně bagrují manažeři, kteří musí trávit pracovní dobu v obleku a v konzervativním prostředí.

Populární jsou i takzvané Milionářské dny. Obdarovaní si mohou přát například řidiče s limuzínou a ten už je podle jejich přání zaveze na golf, na masáže či na oběd, kde se jim bude věnovat sám šéfkuchař. Celý Milionářský den je pak završen nějakým speciálním večerním programem.

Dárky ze sedmdesáti procent kupují ženy pro muže. »Let balonem mi dala dcera k padesátým narozeninám. Byl to nádherný pocit,« říká Václav Čížek, který si zážitek od Allegrie nemůže vynachválit. V Allegrii také organizují zážitky sestavené podle individuálních přání zákazníka. Jednou si jeden zákazník přál například vytvořit kalendář s vlastními fotografiemi, a pak už kalendář v nabídce zůstal. A má úspěch.

Tuzemské zážitky navíc přestávají Allegrii stačit. »Jsme proto v jednání s partnerskou firmou na Slovensku, rádi bychom brzo začali našim klientům nabízet i zážitky ze Slovenska,« dodává Vavříková

V průběhu roku do nabídky přibudou i další zážitky. »Na našich stránkách by se měly objevit v průběhu příštího měsíce,« dodává Vavříková.

Sama si některé zážitky z katalogu i vyzkoušela. Nadchlo ji například bagrování či střelba ze samopalu.

Podnikatelka – studentka

Allegria je prakticky rodinným podnikem, protože obchodním partnerem je přítel Lindy Vavříkové Josef Dvořák, který se soustřeďuje především na rozvoj nabízených služeb.

V práci tráví Vavříková zhruba deset hodin denně. I ve »volném čase« však přemýšlí, jak zlepšit firemní nabídku.

»Allegrie není jen práce, ale i moje hobby,« přiznává.

Linda Vavříková je nejenom úspěšná podnikatelka, ale také studentka Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. »Mám dokončená mediální studia, ale čeká mě ještě napsání diplomové práce. Doufám, že se mi to podaří v tomto roce,« říká Vavříková.

Práci »v oboru« se však Vavříková věnovat nejspíš nebude. »Mediální oblast mě ale velice zajímá a získané vědomosti uplatňuji i ve svém podnikání,« dodává Vavříková, která ve volném čase fotografuje a jezdí na koni.


Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

29.06 2014 01:46

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 30.07 2024 21:08 , © Univerzita Karlova v Praze