Co vás čeká po promoci? O.s. Mladí lékaři pořádá seminář pro mediky 5. a 6. ročníků 2. LF UKRozumíte systému specializačního vzdělávání, do kterého se chystáte nastoupit? S jakými typy pracovních nabídek se můžete ze strany českých nemocnic setkat? Co jsou rezidenční místa, stabilizační a kvalifikační dohody? Odpovědi na tyto a další otázky by studentům 2. lékařské fakulty UK měl nabídnout seminář pořádaný o.s. Mladí lékaři, který se uskuteční 5. 1. 2011 ve 14:30 hodin v malé levé posluchárně děkanátu FN Motol. Seminář je určen zejména pro mediky 5. a 6. ročníků. Tento seminář je určen studentům posledních ročníků medicíny a jeho obsahem a naším cílem obecně je informovat a vysvětlit, co vůbec lékaři po promoci absolvují, co mohou očekávat a s jakými problémy se mohou setkat při nástupu do zaměstnání: - absolventi si volí obor, kterému se chtějí věnovat - za tím účelem si vybírají vhodný základní kmen, do kterého se zapisují, do konce roku 2010 byl problém zapsat se do vhodného kmene k přípravě k některým obzvlášť menším oborům (oční, neurologie, dermatovenerologie). - v rámci předatestační přípravy je nutné absolvovat kolečka ve větších nemocnicích -"vyšších pracovištích"a někteří zaměstnavatelé nechtějí absolventy na stáže odesílat. - v některých případech je vhodné zahájit vzdělávání se ke specializaci v rámci tzv. rezidenčních míst, v některých případech je to nevýhodné. Někteří absolventi nastoupí na zkrácené úvazky-je třeba porozumět tomu, jak se tyto úvazky započítávají do atestačí přípravy v jednotlivých případech; -jaký je obecně plat absolventa - ve státních zdravotnických zařízeních, v nemocnicích, které jsou a.s. - co je náplní práce absolventa, jak probíhají služby, jak jsou placeny (přesčasy/dohody o provedení pracovní činnosti) -někteří zvažují odchod do zahraničí, co to obnáší Věříme, že studenti mají sami otázky ohledně svého budoucí kariéry a rádi bychom jim pomohli je zodpovědět. Doufáme, že součástí semináře bude i diskuze, chceme slyšet, jaká mají očekávání a jaký mají přehled o tom, co je čeká. |
|