Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       „Není to marketing pro banku“

„Není to marketing pro banku“

Komerční banka se snaží ovládnout trh se studentskými konty. S přístupem ke studentům jí navíc pomáhají ministerstvo školství i samy vysoké školy.

Ministerstvo školství (MŠMT) ve spolupráci s Komerční bankou (KB) mělo dnes představit novou identifikační kartu pro studenty českých vysokých škol. Kvůli dnešnímu zasedání sněmovny byla však společná tisková konference MŠMT a KB odložena na začátek září.

Kromě přístupu do knihoven či menz bude možné novou identifikační kartu použít také k placení nebo k výběru z bankomatu. Podle mluvčí KB Romany Ondrůškové však budou tuto službu moci využít pouze studenti s účtem v Komerční bance.

Jak LN sdělila mluvčí ministerstva školství Michaela Taschnerová, Komerční banka ministerstvo oslovila z vlastní iniciativy. „Paní ministryni se projekt líbil natolik, že se rozhodla jej podpořit,“ řekla Taschnerová.

Společný projekt se soukromou bankou odstartovalo MŠMT bez výběrového řízení. „Není to žádný marketing pro Komerční banku, chceme dát studentům možnost využít inovativní službu.“ řekla LN ministryně školství Dana Kuchtová. Podle ní byla KB první bankou, která se na MŠMT obrátila s atraktivním projektem. „Nezaměřujeme se na jednu firmu, pokud nás osloví nějaká jiná banka s lepším produktem, podpoříme ji také,“ doplnila ministryně.

Ostatní banky ministerstvem osloveny nebyly. „Nás ministerstvo v souvislosti s projektem určitě nekontaktovalo,“ řekl mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň.

Komerční bance se nevyhnou ani studenti Univerzity Karlovy, kteří chtějí vyjet na zahraniční stáž. Stipendium z evropského výměnného programu Erasmus totiž univerzita studentům pošle jen na zvláštní „euroúčet“ u Komerční banky. Ten si musí před odjezdem studenti povinně založit. Služby Komerční banky takto každoročně vyzkouší téměř tisícovka studentů univerzity, kteří se programu Erasmus účastní.

Díky dohodě s Karlovou univerzitou se Komerční banka dostane k osobním údajům stovek studentů nejstarší české univerzity. Návštěva na pobočce je navíc výbornou šancí studenty přesvědčit, aby si u Komerční banky zařídili i další služby. Na otázku, proč si vybrala právě KB, univerzita nereagovala.

Studenti vysokých škol jsou pro banky velmi atraktivní cílovou skupinou. Důvodem jsou především jejich vysoké předpokládané budoucí příjmy. České banky doufají, že zákazníci, které získají ve studentském věku, u nich zůstanou i ve chvíli, kdy si budou chtít vzít třeba hypotéku.



Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

29.06 2014 01:57

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 4.07 2024 11:35 , © Univerzita Karlova v Praze