„Není to marketing pro banku“ ****************************************************************************************** * „Není to marketing pro banku“ ****************************************************************************************** Komerční banka se snaží ovládnout trh se studentskými konty. S přístupem ke studentům jí n ministerstvo školství i samy vysoké školy. Ministerstvo školství (MŠMT) ve spolupráci s Komerční bankou (KB) mělo dnes představit nov kartu pro studenty českých vysokých škol. Kvůli dnešnímu zasedání sněmovny byla však spole konference MŠMT a KB odložena na začátek září. Kromě přístupu do knihoven či menz bude možné novou identifikační kartu použít také k plac z bankomatu. Podle mluvčí KB Romany Ondrůškové však budou tuto službu moci využít pouze st Komerční bance. Jak LN sdělila mluvčí ministerstva školství Michaela Taschnerová, Komerční banka ministers z vlastní iniciativy. „Paní ministryni se projekt líbil natolik, že se rozhodla jej podpoř Taschnerová. Společný projekt se soukromou bankou odstartovalo MŠMT bez výběrového řízení. „Není to žád Komerční banku, chceme dát studentům možnost využít inovativní službu.“ řekla LN ministryn Kuchtová. Podle ní byla KB první bankou, která se na MŠMT obrátila s atraktivním projektem se na jednu firmu, pokud nás osloví nějaká jiná banka s lepším produktem, podpoříme ji tak ministryně. Ostatní banky ministerstvem osloveny nebyly. „Nás ministerstvo v souvislosti s projektem u nekontaktovalo,“ řekl mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň. Komerční bance se nevyhnou ani studenti Univerzity Karlovy, kteří chtějí vyjet na zahranič Stipendium z evropského výměnného programu Erasmus totiž univerzita studentům pošle jen na „euroúčet“ u Komerční banky. Ten si musí před odjezdem studenti povinně založit. Služby Ko takto každoročně vyzkouší téměř tisícovka studentů univerzity, kteří se programu Erasmus ú Díky dohodě s Karlovou univerzitou se Komerční banka dostane k osobním údajům stovek stude české univerzity. Návštěva na pobočce je navíc výbornou šancí studenty přesvědčit, aby si zařídili i další služby. Na otázku, proč si vybrala právě KB, univerzita nereagovala. Studenti vysokých škol jsou pro banky velmi atraktivní cílovou skupinou. Důvodem jsou před vysoké předpokládané budoucí příjmy. České banky doufají, že zákazníci, které získají ve s u nich zůstanou i ve chvíli, kdy si budou chtít vzít třeba hypotéku.