Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Uplatnění reformy školství v praxi

Uplatnění reformy školství v praxi

Roman PISTORIUS, moderátor

--------------------

Poslední dny odpočítává čtyři tisíce základních škol, než do nich naplno vpadne reforma ve vzdělávání. Příprava trvala roky, výsledkem má být nový obsah i podoba vyučování a hlavně lepší příprava dětí na život.


Ivan LUKÁŠ, redaktor

--------------------

Reforma začíná, není cesty zpátky. Podle ministryně školství je jejím smyslem dát školám víc samostatnosti a žáky lépe připravit pro život. Teď vycházejí ze škol napěchováni informacemi, buď je ale zapomenou, nebo neumějí využít.


Dana KUCHTOVÁ, ministryně školství /SZ/

--------------------

Biflování a učení zpaměti v jednotlivých oborech už není žádnou cestou, jak děti vzdělávat. My je musíme především zaměřit na získání dovedností.


Jana STRAKOVÁ, Sociologický ústav Akademie věd České republiky

--------------------

Výzkumy ukazují, že pro naše děti je obtížné si vytvářet vlastní názory, ty názory nějakým způsobem obhajovat, ukazují například v přírodních vědách, že naše děti mají výborné znalosti, ale je pro ně třeba obtížnější dělat nějakou samostatnou práci.


Ivan LUKÁŠ, redaktor

--------------------

Za minulého režimu české školství zaspalo a reformou to chce dohnat. Dosavadní jednotné osnovy se ruší. Místo nich platí rámcové vzdělávací programy. Ty stanovují základní pravidla a obsah vzdělávání na základní škole.


Jaroslav JEŘÁBEK, Výzkumný ústav pedagogický

--------------------

Vymezují samozřejmě i takzvané očekávané výstupy, čili to, co předpokládáme, že by bylo dobré, vhodné, užitečné, účelné, aby dítě, mladý člověk si ze školy odnesl.


Ivan LUKÁŠ, redaktor

--------------------

Všechno ostatní je na samotných školách. Teprve jejich vlastní programy určí přesně, co, kdy a jak se děti budou učit. Každá škola si tak vytvoří osnovy sama.


Ondřej HAUSENBLAS, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

--------------------

Tady se vrací odpovědnost do rukou učitelům, když si to dobře napíšeš a dobře zvládneš, budeš mít výborné žáky a budeš to ty, kdo výborně učil. Jestli to neuděláš dobře, budeš to zase ty, o kom se bude vědět, že to dělá špatně a třeba obec si to s tou školou vyřídí.


Ivan LUKÁŠ, redaktor

--------------------

Školy se tak mohou výrazně lišit. Stejnou látku třeba budou učit jindy a v jiných třídách. Učitelé by měli mít víc možností naplnit Komenského heslo "Škola hrou".


František TOMÁŠEK, Základní škola Palachova, Brandýs nad Labem

--------------------

Nebudeme chtít dostat do žáků tolik vědomostí, ale spíš, aby ty základní věci byly dobře upevněné, aby na nich mohli stavět.


Ivan LUKÁŠ, redaktor

--------------------

I autoři reformy říkají, že to, jestli se skutečně povedla, se pozná až za několik let, hlavně učitelé si na změny budou muset teprve zvykat. To, jak se dělá reforma školství, se totiž nikde sami neučili.




Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

29.06 2014 02:00

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 4.07 2024 11:35 , © Univerzita Karlova v Praze