Český žebříček? Zájem je, ale hodnocení chybí ****************************************************************************************** * Český žebříček? Zájem je, ale hodnocení chybí ****************************************************************************************** Výběr vysoké školy v Česku je zatím stále spíše »otázkou citu« . Žebříček, který by školy objektivně a s potřebnou autoritou srovnával podle kvality poskytovaných služeb, totiž v Č HN proto přinášejí alespoň kritéria, podle nichž je možné české školy hodnotit. Vychází př renomovaných zahraničních žebříčků i z konzultací s českými odborníky v oblasti vysokého š 1. Uplatnění absolventů - zejména uplatnění v praxi, možnosti profesního růstu, výše platu. Žebříčky uplatnění abs sestavuje Středisko vzdělávací politiky Univerzity Karlovy. 2. Věda a výzkum - sleduje se úroveň projektů, možnosti studentů zapojit se do nich. Hodnocení i podle gran projekty a jejich úspěšnost. 3. Kvalifikace pedagogů - úroveň školy z velké části ovlivňují lidé, kteří na ní vyučují. Kritérium hodnotí úroveň pedagogických pracovníků, jejich publikační činnost a jejich aktivitu - zda se například z zahraničních stáží. 4. Mezinárodní ocenění - hodnotí počet prestižních ocenění, která se udělují v různých oborech za vědeckou činnos 5. Spolupráce s firmami - kvalitní spolupráce se soukromým sektorem je pro školy důležitá, přináší školám peníze a pro studenty a absolventy. 6. Úroveň vybavení - hodnotí, jak kvalitně jsou školy vybaveny moderní technikou (laboratoře, počítače, softw jaké je například zázemí univerzitních knihoven. 7. Možnost studentů vycestovat do zahraničí - nejen v rámci evropských projektů, jako je například Socrates - Erasmus, důležitá je vla školy. 8. Příjmy univerzity - hodnotí finanční situaci školy a příjmy přepočtené na jednoho studenta.