Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Dohady nad novelou silničního zákona

Dohady nad novelou silničního zákona

Josef MARŠÁL, moderátor

--------------------

Expertní skupina svolaná ministerstvem dopravy se počátkem října začne zabývat změnami v silničním zákoně. Impulsem k ustavení skupiny byla zpráva Centra dopravního výzkumu. To dospělo k závěru, že problémy na silnicích trvají, policejních hlídek je málo a vymahatelnost zákona je špatná. Expertní skupina má do konce roku najít recept, jak to zlepšit.


Jan ŠENKÝŘ, redaktor

--------------------

Jet lehce přes šedesát v obci se bojí málokdo. Bodový systém lidi za volantem nezbrzdil. Než začal zákon platit, přidával plyn v obci jen každý pátý řidič, rok po účinnosti novely jezdí rychleji každý třetí. Analýza dopadů silničního zákona, kterou vypracovali experti Centra dopravního výzkumu, má šedesát stránek. Kritizuje policii, administrativu i média. Analýza tvrdí, že policie hlídá drobnosti a přitom jí unikají riskantní manévry nebezpečných řidičů. Pokles zjištěných přestupků za poslední rok bije do očí. V některých kolonkách jsou jen zlomky dřívějších čísel.


Martin ČERVÍČEK, ředitel dopravní policie

--------------------

Dneska nám chybí cca dvacet šest procent celkovýho stavu dopravních policistů.


Jan ŠENKÝŘ, redaktor

--------------------

Studie nechválí ani média.


Jaroslav HEINRICH, vedoucí týmu analytiků, Centrum dopravního výzkumu

--------------------

Na velmi drobných nedostatcích, které v něm pochopitelně byly, byl znevažován celý institut bodového systému.


Tomáš TRAMPOTA, katedra mediálních studií, FSV UK

--------------------

Každý máme nějakou zkušenost s tím, jak ten zákon funguje, jak je vymáhán, nebo není vymáhán, takže média jsou vždy jen určitou třešničkou na dortu.


Jan ŠENKÝŘ, redaktor

--------------------

Další potíž, rychlost a účinnost trestů snižuje byrokracie. Papírování kolem jednoho přestupku zabere v průměru dvě až tři hodiny.


Karel HANZELKA, mluvčí ministerstva dopravy

--------------------

Co nás hodně trápí, je institut takzvané osoby blízké, to znamená, že lidé, kteří spáchají nějaký dopravní přestupek, se vymlouvají na osobu blízkou, na rodinného příslušníka.


Jan ŠENKÝŘ, redaktor

--------------------

Do výčtu změn, o kterých se nejvíc mluví, dál patří nápravné kurzy pro řidiče, zjednodušení úředničiny a možnost získat on-line zprávu o počtu trestných bodů.


Roman JEČMÍNEK, Automotoklub ČR

--------------------

Stačilo, když jsme připravovali novelu zákona, se podívat po Evropě a stačilo opisovat a mohli jsme být o rok vepředu.


Jan ŠENKÝŘ, redaktor

--------------------

Nápadů, co změnit, je dost. Otázkou je, zda se ve sněmovně bude hlasovat několikrát o dílčích změnách, nebo jednou o komplexním návrhu.


David ŠEICH, poslanec, spoluautor připravované novely /ODS/

--------------------

Něco, co je velmi aktuální, bychom byli rádi, aby platilo již v roce 2008.


Jan ŠENKÝŘ, redaktor

--------------------

Účinnost novely z ministerské dílny se plánuje až na rok 2009.



Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

29.06 2014 02:07

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 30.07 2024 21:08 , © Univerzita Karlova v Praze