Reklamní kreativci by se mohli učit ****************************************************************************************** * Reklamní kreativci by se mohli učit ****************************************************************************************** 1.4.2009, rubrika: Byznys / reklama, strana: 16, autor: Pavel Šmejkal REKLAMNÍ GLOSÁŘ Nejlepší reklama je taková, která ani jako reklama nevypadá. V případě nejúčinnějších rekl ani nepostřehneme, že to reklamní sdělení jsou. Optimální totiž je, když se věc chválí sam Kdo sleduje televizi, tisk, nebo se prostě jen tak dívá okolo sebe, nutně musí vidět, že č úměra - čím prázdnější a zbytečnější produkt, tím bombastičtější a dražší reklamní kampaň. Minulou sobotu jsem se s dětmi zúčastnil akce, kterou pod názvem D-DUR (Den Dětí, Učitelů připravili na půdě pražské pedagogické fakulty její studenti, budoucí učitelé. Tedy nikoli nadnárodních reklamních agentur. Jako hlavní téma si zvolili Afriku a tamní život a hravou seznamovali dětské návštěvníky se základními fakty o jejích přírodních krásách, zvířatech, o životě domorodců - zvláště působivé byly lekce tance či hraní na domorodé bubny. Nadšené čtyři hodiny staly cestovateli, kteří putují po africkém kontinentě a pokoušejí se najít z slavného cestovatele Emila Holuba. Na závěr putování přijal domorodý studentský kmen všech středu. Kromě nich byla adoptována i nedávno jmenovaná děkanka Radka Wildová. Podle mluvčí oborové rady oboru učitelství prvního stupně a zároveň hlavního organizátora Jiřího Hladík nabídnout dětem a rodičům alternativní program, ukázat, že budoucí učitelé jsou tvořiví a jejich povolání připravuje více než dobře. Povedlo se. Bylo to zábavné odpoledne. Ona tisí škola hrou, akce pro děti, která je měla zaujmout, pobavit, ale nabídnout i nové poznatky. studenti si ale neuvědomili, že to byla také skvělá reklama jak pro ně, tak pro jejich alm tomu, aby se několika desítkám účastníků vryla do paměti, nebyl potřeba žádný megaobří fin říkají kreativci). Kromě studentského odpoledne mě minulý týden zaujala ještě jedna věc. České dráhy ústy mlu že změní vzhled svých vozů a lokomotiv do šedých a modrých odstínů. Důvodem je prý hlavně odlišit vozy od konkurence, která se po našich kolejích prohání. Podle mě jde však o jasný Šedé a modré či modrošedé vagony budou fádní a splynou s davem jinobarevných vagonů německ rakouských či bůhvíjakých jiných. A navíc jde o krok zbytečný. Vagon Českých drah přece na rozeznáme už dávno - má rezavou střechu, původní zelená barva občas prosvítá mezi neumělým vevnitř jsou červená lepkavá a potrhaná koženková sedadla.