Sloupek: Liščí kniha, TÝDEN č. 5/09 ****************************************************************************************** * Sloupek: Liščí kniha, TÝDEN č. 5/09 ****************************************************************************************** 9.2.2009 | rubrika: Dopisy | strana: 4 Některé dopisy jsou redakcí kráceny a redigovány MINISTR ČTE TÝDEN Sloupek: Liščí kniha, TÝDEN č. 5/09 Neupírám panu Fendrychovi právo na názor, v jeho textu se ale objevují tvrzení, která odpo Je proto třeba uvést věc na pravou míru. Není pravda, že Ministerstvo školství, mládeže a se zástupci vysokých škol (je zde uvedena speciálně Univerzita Karlova) přípravu Bílé knih vzdělávání nekonzultovalo. Pokud autor sloupku nezaznamenal rozsáhlou a detailní debatu s širokou veřejností nad různými verzemi, tak možná nedával pozor. Vždyť Bílá kniha byla pův právě jako podklad k diskusi! A ta proběhla a byla široce medializována. Psal o ní dokonce Připomínky, které vzešly z veřejné debaty, autoři Bílé knihy do textu dokumentu průběžně z Mohu to doložit řadou připomínek, které UKv průběhu projednávání vznášela. Slova rektora H chybně vyložil. Tvrzení, že "vejšku má kdekdo" a že "vysokoškolský titul poněkud devalvuje usmívat každý, kdo sleduje statistická data v oblasti terciárního vzdělávání u nás a jejic práce. Navíc není pravda, že vládě jde jen o kvantitu, nikoli kvalitu. Právě naopak! Refor za cíl zvýšit konkurenci uvnitř sektoru terciárního vzdělávání, a ukončit tak období spíše výsledků. Martin Fendrych také zjednodušuje budoucí roli tzv. vnějších aktérů. Že reforma role politiků? Právě naopak! Prosazujeme posílení autonomie vysokých škol a omezení byrokr kterým školy musejí čelit ve vztahu ke státní správě. Pokud bude po realizaci reformy něčí budou to především studenti. Ondřej Liška, * ministr školství, mládeže a tělovýchovy (Pozn.red. Rektor UK václav Hampl 27. 1. řekl: "Bílou knihu nám nikdo z ministerstva škols nezaslal." 4. 2. založili zástupci akademických senátů vŠ platformu proti reformě vŠ. Mimo omezování samosprávy vŠ. Těžko tedy jde o posílení jejich autonomie.)