O žebříčcích a o tom, že ředitel má ředit
8.12.2009, rubrika: Akademie, strana: 26, autor: Radka Kvačková Brzy to bude rok, co jsme v Lidových novinách otiskli žebříčky různých fakult, které pro nás na základě statistiky a speciálního dotazníku pro studenty vypracovala renomovaná výzkumná agentura SC&C. Jak myslíte, že dopadly právnické fakulty? Podle kritérií zohledňujících zájem, přijímací řízení a uplatnitelnost absolventů se nejlépe umístila Právnická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, ale hned další příčku obsadila - Právnická fakulta Západočeské univerzity v Plzni. Ano, ta, co se dnes těší tak nelichotivé popularitě. Až za ní skončila pražská a olomoucká práva. V žebříčku sestaveném na základě výzkumu mezi studenty obsadila plzeňská fakulta sice až třetí místo (po Brně a Olomouci), ale zase před pražskou Právnickou fakultou UK. Ať žijí žebříčky! A renomované agentury! Školákům v Polsku se bude do průměru na vysvědčení i nadále započítávat známka z náboženství, i když jde o nepovinný předmět. Právě o tom rozhodl polský ústavní soud, na který se před dvěma lety v této záležitosti obrátili levicoví poslanci. Když je známka napsaná na vysvědčení, je třeba s ní zacházet jako s ostatními známkami, říkají soudci. To zní logicky. Výsledkem je ovšem skutečnost, že ti, kdo chodí na náboženství, budou zvýhodněni, protože z náboženství se, jak známo, dávají jedničky i těm, co pletou desatero. Aby se nezatvrdili. Integrace dětí s různými poruchami do běžných tříd je hezká věc, ale nesmí se přehánět. To vám potvrdí nejen učitelé, ale i rodiče. Řeč přitom není o dětech s fyzickým handicapem. Žák na vozíčku je pro třídu zdravých dětí většinou spíš přínosem než zátěží. Horší je to se závažnějšími poruchami chování. Sejdou-li se ve třídě dvě nebo tři, bývá ohrožena nejen výuka, ale i nejzákladnější pohoda. Je čas se bránit a mít ředitele školy k tomu, aby učinil zadost názvu své funkce a ředil. Koncentrace problémových dětí v jedné běžné třídě by neměla přesáhnout poměr jedna ku dvaceti. Přesněji nanejvýš jeden s poruchou chování. |
|