Pedagogika a tělesná výchova ****************************************************************************************** * Pedagogika a tělesná výchova ****************************************************************************************** 28.1.2009, rubrika: Žebříčky VŠ, strana: 4 KOMENTÁŘ Obor jsme rozdělili do dvou podskupin - pedagogické a FTVS. V podskupině pedagogických por veřejných vysokých škol a jednu soukromou vysokou školu. V rámci skupiny FTVS porovnáváme jednu soukromou vysokou školu. Váha pro jednotlivé indexy byla počítána v rámci každé pods Podskupina FTVS Výrazný diferenciační faktor v rámci podskupiny FTVS je index č. 2, tedy i fakulty. Zatímco veřejné vysoké školy jsou poměrně hodně výběrové a přijímacími zkouškami uchazeči z deseti, na soukromou vysokou školu tělesné výchovy a sportu Palestra přijmou té uchazeče, kteří se dostaví k přijímacímu řízení. Nejlépe v hodnocení tímto indexem dopadla Fakulta tělesné kultury UP v Olomouci, kam se př zkoušky dostalo pouze 45 % uchazečů. Nutno říci, že i obě další veřejné školy přijímají ve uchazečů -polovinu. Velmi podobné jsou si školy při porovnávání celkové úspěšnosti absolventů při vstupu na pr Jejich uplatnitelnost na trhu je velmi vysoká. Žebříček podle studentů: Celkem bylo získáno 8445 dotazníků (u každého tazatele ověřeno 15 Místo realizace: na všech fakultách veřejných vysokých škol (nejsou zahrnuty nové fakulty, letošním roce). Sběr dat: duben-květen 2008, dosběr chybějících kvót: záříříjen 2008. V případě oboru FTVS není žádný rozdíl mezi studentským hodnocením jednotlivých fakult - v zhruba 70 bodů ze sta, nejlépe hodnocené pedagogy má brněnská fakulta. Žebříček publikací a citací: Vědecké publikace jsou v oboru FTVS spíše vzácné. Na jednoho pracovníka připadá maximálně jedna necelá citace ve WoK. Rozdíly mezi fakultami jsou velmi Podskupina pedagogické Nejsilnějším diferenciačním faktorem, který pedagogické školy nejví index č. 2, tedy index výběrovosti. Čím menší index výběrovosti je, tím menší pravděpodobn se na vybranou školu dostane. Na tento index se dá dívat i z pohledu fakult. Škola si může díky nastavení náročnějších p zkoušek více budoucí studenty vybírat. Je zde vidět nemalý rozdíl mezi veřejnými školami a - univerzitou J. A. Komenského. Zatímco na soukromou školu se dostane téměř každý uchazeč, školy se dostane každý třetí až sedmý uchazeč z deseti. Nejlepšího postavení v rámci tohot pedagogická fakulta OU v Ostravě, kam úspěšně přijímací zkoušky složila pouhá třetina ucha Žebříček podle studentů: Celkem bylo získáno 8445 dotazníků (u každého tazatele ověřeno 15 Místo realizace: na všech fakultách veřejných vysokých škol (nejsou zahrnuty nové fakulty, v letošním roce). Sběr dat: duben-květen 2008, dosběr chybějících kvót: záříříjen 2008. Pr studentů nepřesáhlo ani u jedné pedagogické fakulty 70 bodů ze sta - rozdíl mezi prvním a místem je pouze 11 bodů, žádná z fakult bohužel nevyčnívá z řady ani hodnocením pedagogům doporučení. Žebříček publikací a citací: Nejvíce publikací a také citací ve WoK získali pr fakultě v Liberci - v průměru každý z nich získal téměř dvě citace. Průměr se v tomto obor čísle 0,7 citace na jednoho tvořivého pracovníka, nad tímto průměrem jsou pouze tři fakult Shrnutí Největší rozdíl mezi soukromými a veřejnými školami je v poměru mezi počtem uchaze přijímaných studentů. Zatímco na soukromé školy se dostanou téměř všichni uchazeči, veřejn poměrně hodně výběrové. Druhým významným rozdílem mezi oběma typy pedagogických škol je poměr mezi přijatými uchaz zapsanými studenty k řádnému studiu. Například na soukromou univerzitu J. A. Komenského se úspěšných uchazečů, na veřejné vysoké školy s pedagogickým zaměřením ale nastoupily pouze přijatých. Při porovnání škol mezi sebou v rámci celkové úspěšnosti absolventů na pracovní školy velmi podobné.