Akreditační komise prověří doktorské programy všech VŠ ****************************************************************************************** * Akreditační komise prověří doktorské programy všech VŠ ******************************************************************************************     Praha 8. září 2010 (ČTK), autor: kli rot Akreditační komise prověří do roku 2013 doktorské programy na všech vysokých školách, kter doktorandy připravují. Novinářům to dnes sdělila předsedkyně Akreditační komise Vladimíra Srovnání podle oborů má ukázat kvalitu vědy a výzkumu na jednotlivých školách. Akreditační zároveň chtěla, aby se vysoké školy víc zaměřily na didaktiku, tedy metody, jak učit.  "Hodnocení (doktorských programů) není vázáno na financování vědy a výzkumu," upozornil dn školství Josef Dobeš (VV). Spolu s Dvořákovou však připustili, že hodnocení ukáže stav věd jednotlivých školách. Komisaři totiž budou hodnotit a srovnávat doktorské programy podle o prý ukáže, jaké výsledky vykazují badatelé na jednotlivých školách.  Součástí hodnocení bude napříkad to, nakolik jsou doktorandi daného programu citováni v im časopisech, zda získávají granty, jestli škola rozvíjí mezinárodní vědeckou spolupráci neb odbornými publikacemi se mohou doktorandi a jejich vedoucí pochlubit. Impaktované časopisy periodika, jejichž příspěvky procházejí náročným recenzním řízením.  Dobeš zároveň komisi požádal, aby vysoké školy podporovala v tvorbě takzvaných oborových d aby se vysokoškolští experti více zabývali metodami výukami. Odborníci by se měli víc zamě informace a poznatky jsou pro studenty nezbytné a kde by se měla do výuky zařadit spíš cvi samostatného myšlení a kreativity. Špatné výsledky českých žáků v mezinárodních srovnáních Dvořákové mimo jiné výsledkem toho, že je v ČR didaktika na velmi nízké úrovni.  Akreditační komise je složena z 21 členů, kteří mají mandát na šest let. Komise prošla let mezinárodním hodnocením, jejím hlavním úkolem je sledovat kvalitu vysokých škol a rozhodov akreditacích. Činnost komise byla od loňského roku ostře sledována kvůli kauze na plzeňské fakultě, kde se objevily případy plagiátorství, někteří absolventi také získali titul za n krátkou dobu.