Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Na pedagogických fakultách by měli učit profesoři ze zahraničí

Na pedagogických fakultách by měli učit profesoři ze zahraničí

autor: Pavel Prouza, Lenka Šumová, hosté: Jakub Fischer, Miloš Štyks



Moderátor (Lenka Šumová):

Na pedagogických fakultách by měli učit profesoři ze zahraničí. Plánuje to Ministerstvo školství, které už připravuje změny pro všechny pedagogické fakulty. A to nad rámec reformy vysokých škol. Podle šéfa projektu Jakuba Fischera by se se změnou mělo začít co nejdřív.


Host (Jakub Fischer):

Pedagogické fakulty by se měly výrazně otevřít ve smyslu zapojení zahraničních vyučujících do výuky na pedagogických fakultách tak, aby přinesli poznatky z˙venku a bude naprosto nezbytné vyřešit otázku financování pedagogického vzdělávání a otázku akreditací.


Moderátor (Pavel Prouza):

Důvodem je malý zájem o studium na pedagogických fakultách a to, že jejich absolventi utíkají do jiných oborů. Podle děkanů se to ale změní jen pokud budou učitelé vydělávat víc peněz. Myšlenku reformy vysokoškolského vzdělávání budoucích pedagogů ale schvalují ředitelé středních škol. Patří k˙nim i ředitel Gymnázia Lovosice Miloš Štyks.


Host (Miloš Štyks):

Každopádně ta změna je potřeba, na druhou stranu jsem v˙tomhletom absolutní skeptik, protože se to nemůže podařit. Vysoký školy vždycky budu učit tak, jak oni chtějí a tak, jak na co mají peníze a na co se rozhodnou ty peníze investovat. Narážím tím na to, že v˙současný době je prostě naprostý minimum praxe, kterou byť i studenti absolvovali v˙průběhu svého studia.




Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

28.06 2014 22:07

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 30.07 2024 21:08 , © Univerzita Karlova v Praze