ČT špatně prezentuje oblast vzdělávání, píší osobnosti Radě ČT ****************************************************************************************** * ČT špatně prezentuje oblast vzdělávání, píší osobnosti Radě ČT ******************************************************************************************     Praha 27. října (ČTK) - Česká televize nedostatečně plní svou roli v informování o obl napsali v otevřeném dopise Radě České televize mimo jiné zástupci českých vysokých škol. Z ČT vzdělávání mediálně prezentuje, směřuje podle signatářů dopisu spíše proti veřejnému zá jeho podpoře. Dopis podepsali například prorektor Univerzity Karlovy Stanislav Štech, pror Pardubice Karel Rýdl či Bohumil Kartous ze společnosti Scio. Rada ČT se chce s dopisem nej     Autoři dopisu také nabídli České televizi svou spolupráci u pořadů o vzdělávání. "Česk vítá všechny podněty z řad odborné i laické veřejnosti," uvedl k tomu mluvčí ČT Ladislav Š je podle něj klíčovou součástí veřejné služby, kterou ČT poskytuje. Do budoucna proto bude pořadům věnována mimořádná pozornost.     Rada ČT se podle své místopředsedkyně Dany Eklové s dopisem nejprve podrobně seznámí a stanovisko. Uvedla však, že nový generální ředitel se na tuto oblast jistě zaměří.     Podle autorů dopisu ovšem podpora vzdělávání neobnáší jen tvorbu a zprostředkování vzd "Úroveň přístupu ke vzdělávání vyplývá i z toho, jakým způsobem budou lidé v České republi a s ním spojených tématech uvažovat, jaké obrysy pro své úvahy si vytvoří, jak poučeně bud informace, které jsou jim předkládány, jaké otázky si budou klást," píší.     Nezpochybňují prý přitom to, že se ČT vzdělávání po stránce zpravodajské i publicistic Kladou si ale otázku, zda způsob, jakým ČT tuto svou roli doposud naplňuje, skutečně přisp aby divák dostatečně pochopil skutečný význam vzdělávání a jeho dlouhodobé efekty. Tedy zd díky ČT odpovědně zvážit, v jakém stavu současné vzdělávání v ČR je, co nejvíce potřebuje, orientovat a čeho je k tomu třeba. "Zhodnotíme-li, jakým způsobem zpravodajství a publicis vzdělávání přistupuje, docházíme k názoru, že v tomto ohledu ČT svou roli naplňuje nedosta dopise.     Jako exemplární příklad, na kterém je možné nedostatky ve vysílání ukázat, je podle au diskusní pořad Po škole vysílaný 28. září na ČT24. "Místo důkladnějšího vhledu do problema paletu povrchních názorových střetů; nikoliv odborná, ale politická stanoviska a přehled l zájmů," kritizují autoři dopisu. Pořad podle nich divákovi neumožnil hlubší vhled do podst současného vzdělávání a do jeho potíží. Místo toho spíše dokumentoval celkovou mediální ne vzdělávání poškozuje.     "Samozřejmě ne všechny pořady se povedou," okomentovala to Eklová. Nechce však hájit p viděla.     "Je pravděpodobné, že na vině je i celkově menší mediální zájem o tuto oblast a z toho neznalost a nekompetentnost těch, kteří informace připravují a zprostředkovávají," konstat To však prý nemůže být omluva pro výběr nepřiměřených témat, volbu pseudootázek nebo nevho pozvaných hostů.     Autoři dopisu nabídli v jeho závěru České televizi svou případnou spolupráci v oblasti vzdělávání. "Česká televize velmi vítá všechny podněty z řad odborné i laické veřejnosti," mluvčí ČT Ladislav Šticha. Vzdělávání je podle něj klíčovou součástí veřejné služby, ktero Do budoucna proto bude vzdělávacím pořadům věnována mimořádná pozornost     pcl dvd vju