Testovací web


  Rychlé vyhledávání


       Napřed kosmetiku testovala na sobě, teď má svou značku

Napřed kosmetiku testovala na sobě, teď má svou značku

9.5.2011, rubrika: Severní Čechy, strana: 3, autor: Ondřej Černý



Liběna Hlinková Cosmetics je řada krémů, za níž stojí známá žena. Podle jejího receptu se míchá luxusní zboží v malých sériích. Svým výrobkům velmi věří a zajímavě o nich mluví.


LITVÍNOV Koenzym Q 10, retinol, ženšen, zelený čaj, kyselina listová, vitaminy A a E, extrakt ze semen červených odrůd vinné révy.

Ano, právě jsem poodhalil několik alchymistických přísad, které jsou součástí nové české kosmetiky. V řetězcích marketů ji sice určitě neseženete, zato na ni můžete narazit v lékárnách nebo kosmetických salonech. Přišla s ní Liběna Hlinková, zakladatelka Nadačního fondu Ivana Hlinky pomáhajícího bývalým hokejistům - olympionikům a reprezentantům ve složité sociální či zdravotní situaci.

Pod značkou Liběna Hlinková Cosmetics zatím dodává klasickou základní řadu krémů, tedy denní, noční a oční. Jsou namíchány podle speciální receptury, kterou pro ni vyvinula Farmaceutická fakulta Univerzity Karlovy. Pokud na ně narazíte, rozhodně je nepřehlédnete - jednoduché, ale barevně výrazné obaly vás i v záplavě jiných kosmetických výrobků přitáhnou.

„Chtěla jsem, aby to byla kvalitní česká kosmetika. Luxusnější značka. Je v ní hodně vitaminů a látek působících na pokožku. Jsou šetrné, bez barviv a nejsou parfémované. Samozřejmě je sama používám,“ říká Liběna Hlinková.


* Bylo těžké rozjíždět novou kosmetickou značku?


Vůbec jsem si neuměla představit, co to všechno obnáší. Před třemi lety jsem dostala možnost v Hradci Králové seznámit se s lidmi, kteří tam na farmaceutické fakultě dělali kolem kosmetiky. V tu chvíli přišel nápad, že bych tu kosmetiku mohla testovat. Poznávala jsem na sobě, co umí, ale už tehdy jsem některé vzorky dávala známým a byly spokojené. Od počátku jsem věděla, že takovou kosmetiku chci - luxusní, plnou přírodních látek.


* Vy jste tedy od testování kosmetiky, což byl vlastně vědecký projekt na univerzitě, přešla k tomu, že se z té kosmetiky stalo regulérní zboží?


V podstatě ano. Na fakultě se vývojem kosmetiky studijně zabývají. Nápad na uvedení na trh přišel tam a já jsem se rozhodla, že do toho půjdu. Já v té první fázi říkala, co ta kosmetika dělá po týdnu, po čtrnácti dnech... Zdůrazňovala jsem, že bych chtěla hodně aktivních látek, hodně vitaminů, zkrátka kvalitu. Tenhle proces trval hodně dlouho, skoro dva roky.


* Proč jste se vlastně pro tak riskantní podnik odhodlala?


Důležité bylo momentální rozhodnutí a zaujetí do toho, že vznikne kosmetika podle mých představ, produkt, kterému věřím. Lidi okolo mě podporovali, říkali, že to dokážu. Až později mě to celé zaskočilo.


* Vaše kosmetika se jmenuje Liběna Hlinková Cosmetics. Bylo hodně těžké se rozhodnout a dát všanc vaše jméno a vlastně i tvář do něčeho tak nejistého?


Trochu jsem se toho bála. Spousta známých lidí se spojí s nějakou značkou, ale vlastně nevím, jestli ji opravdu používají, jaký k ní mají vztah. Já se po dlouhé přípravě krémů, jejich složitém schvalování a testech, dostala vlastně znovu na začátek. A já své kosmetice věřím, tak jsem jí dala své jméno.


* Zkuste popsat, co vlastně uvedení kosmetického výrobku do prodeje předchází.


Při přípravě krému v něm bylo daleko víc aktivních látek, ale pan doktor mě upozornil, že je potřeba je snížit, protože by ženy s citlivější pletí mohly mít alergické reakce. Pak byly potřeba zdravotní atesty, testy reakcí na kůži, různé certifikace, ale třeba také podniková norma a notifikace na ministerstvu. Byla jsem do toho zapálená a krok za krokem tu cestu absolvovala.


* Říkala jste, že vás leccos zaskočilo. Nikdy jste neměla krizi a nechtěla se na vše vykašlat?


Když odborníci z farmaceutické fakulty v Hradci dokončili vývoj krému, jednala jsem s družstvem Vřídlo z Karlových Varů o dodání surovin a míchání krémů. Stále jsem dostávala další a další informace o tom, co vše se ještě musí zajistit, aby mohly jít výrobky na trh. Myslela jsem si, že to nezvládnu. Neznala jsem schvalovací procesy. Bylo to hodně nepříjemné a byla jsem hodně nalomená, že do toho nepůjdu. Drželi mě známí a lidé, kteří mi s rozjetím pomáhali.


* Vy jste se svou firmou začínala za ekonomické krize. Navíc na už hodně obsazeném trhu. Bylo to hodně složité?


Já si situaci, že je krize, při přípravě kosmetiky vůbec neuvědomovala. Byla jsem ponořená do přípravy, vývoj běžel. Na trh se kosmetika uvedla loni v srpnu. Vlastně tedy nevím, jestli krize skutečně nějaký vliv měla.


* V běžné prodejní síti vaše kosmetika není. Jak tedy získáváte zákazníky?


Já jsem ani nechtěla, aby to bylo v marketech a podobných obchodech. Právě tím, že vím, že jde o luxusnější kosmetiku, vím, co obsahuje, a stojím si za tím, tak si pak uvědomuji, jak jsou ceny některých krémů na trhu nadhodnocené. Prodává je reklama a značka. Já zdůrazňuji, že „jsem“ česká kosmetika, že se na jejím vývoji podíleli čeští lékaři a další odborníci. Mám okruh žen, které používaly velmi kvalitní a drahou kosmetiku. Věděly o tom, že začínám, a chtěly mou značku vyzkoušet. Mají svůj okruh známých, a tak se to šíří.


* Značku ale přeci nejde na trh prosadit jen přes to, že si pár lidí řekne „To je fajn, to si koupím“.


V míře, v níž já vyrábím kosmetiku, což jsou série po dvou stech kusech, tedy opravdu malé množství, funguje osobní kontakt a doporučení. Mám webové stránky www.libenahlinkova. cz a internetový obchod. Dodala jsem nějaké krémy také do kosmetických salónů a lékáren.


* Pro koho jsou krémy určeny?


Pro ženy, které chtějí mít krásnou a mladě vypadající pleť. Šetrné složení a vhodný výběr nejnovějších moderních kosmetických surovin, používaných i velkými světovými firmami, tvoří základ těchto přípravků, určených pro náročné moderní ženy. Samozřejmě že kosmetika není všemocná. Dámy si nemohou myslet, že se namažou krémem a omládnou o dvacet let. Závisí to na mnoha dalších faktorech, třeba na životním stylu, prostředí, v němž žijete, a také na tom, jak o pleť pečujete.


* Vy vyrábíte kosmetiku, ale nikde tu nevidím žádnou továrnu. Jak tedy vaše kosmetika vzniká?


Mám recept a smlouvu s výrobním družstvem Vřídlo v Karlových Varech, které mi shání suroviny a podle přesného postupu krémy míchá a plní je do kelímků, v nichž se prodávají.


* Můžete přiblížit, kolik jste investovala?


Počáteční investice byla zásadní a pro mě velká, v řádech stovek tisíc. Chtěla bych samozřejmě, aby se mi vrátila, ale nebude to hned. Vím, že rozjíždění firmy tohoto typu je spíš na delší dobu.


* Vaše krémy vypadají opravdu trochu jinak, než je běžně k vidění. Jak vznikal design obalů?


Kelímky pro mne dělá Inotech Tachov, obalovou techniku Toptisk Brno. Na logu a grafice jsem spolupracovala se studiem ze Žďáru nad Sázavou. Asi by bylo jednodušší vybrat si kelímky, které jsou normálně na trhu, bylo by to lacinější, já ale šla do novinky, která se mi hodně líbila, protože byla trochu atypická.


* Vaše neteř je slavná topmodelka Eva Herzigová. Může vám nějak vahou svého jména pomoci se na trhu etablovat?


Hodně jsme o tom diskutovaly, upozorňovala mě na řadu úskalí, která jsem si v počátku ani neuvědomovala. To bylo pro mne velmi cenné. Jinak je ale Eva vázána smlouvami, které jí neumožňují, aby moji kosmetiku propagovala. Třeba až vydělám nějaké peníze, zaplatím si u ní kampaň (smích).


Samozřejmě že kosmetika není všemocná. Dámy si nemohou myslet, že se namažou krémem a omládnou o dvacet let. »


FAKTA Liběna Hlinková - vystudovala gymnázium a dvouletý obor pro asistenty hygieny, začala jako laborantka, později pracovala v sekretariátu litvínovského zimního stadionu, kde se seznámila s Ivanem Hlinkou, skvělým hokejistou a pozdějším trenérem české hokejové reprezentace, v roce 1998 se vzali - po manželově smrti se stala předsedkyní správní rady Nadačního fondu Ivana Hlinky pro hokejisty ve složité sociální situaci, v roce 2008 začala spolupracovat s Farmaceutickou fakultou Univerzity Karlovy v Hradci Králové na vývoji kosmetiky, založila vlastní firmu a od loňského srpna prodává svou řadu krémů pod značkou Liběna Hlinková Cosmetics - narodila 26. června 1958, žije v Litvínově, z prvního manželství má syna Jana a dceru Moniku




Tento dokument ..    

Kontaktní osoba
pro tento dokument:


 

 

Tento dokument
ke stažení:


     ve formátu PDF
     ve formátu TXT

 

Poslední změna:

28.06 2014 21:33

 


         
 

Pro zájemce o studium pořádá UK v týdnu od 13. do 17. února Informační týden. Webové stránky usnadní zájemcům orientaci v nabídce studia i podmínkách přijímacího řízení.

 

Komentáře a dotazy zasílejte z kontaktního formuláře, Poslední aktualizace : 4.07 2024 11:35 , © Univerzita Karlova v Praze