Napřed kosmetiku testovala na sobě, teď má svou značku ****************************************************************************************** * Napřed kosmetiku testovala na sobě, teď má svou značku ****************************************************************************************** 9.5.2011, rubrika: Severní Čechy, strana: 3, autor: Ondřej Černý Liběna Hlinková Cosmetics je řada krémů, za níž stojí známá žena. Podle jejího receptu se zboží v malých sériích. Svým výrobkům velmi věří a zajímavě o nich mluví. LITVÍNOV Koenzym Q 10, retinol, ženšen, zelený čaj, kyselina listová, vitaminy A a E, extr červených odrůd vinné révy. Ano, právě jsem poodhalil několik alchymistických přísad, které jsou součástí nové české k řetězcích marketů ji sice určitě neseženete, zato na ni můžete narazit v lékárnách nebo ko salonech. Přišla s ní Liběna Hlinková, zakladatelka Nadačního fondu Ivana Hlinky pomáhajíc hokejistům - olympionikům a reprezentantům ve složité sociální či zdravotní situaci. Pod značkou Liběna Hlinková Cosmetics zatím dodává klasickou základní řadu krémů, tedy den Jsou namíchány podle speciální receptury, kterou pro ni vyvinula Farmaceutická fakulta Uni Pokud na ně narazíte, rozhodně je nepřehlédnete - jednoduché, ale barevně výrazné obaly vá jiných kosmetických výrobků přitáhnou. „Chtěla jsem, aby to byla kvalitní česká kosmetika. Luxusnější značka. Je v ní hodně vitam působících na pokožku. Jsou šetrné, bez barviv a nejsou parfémované. Samozřejmě je sama po Liběna Hlinková. * Bylo těžké rozjíždět novou kosmetickou značku? Vůbec jsem si neuměla představit, co to všechno obnáší. Před třemi lety jsem dostala možno Králové seznámit se s lidmi, kteří tam na farmaceutické fakultě dělali kolem kosmetiky. V nápad, že bych tu kosmetiku mohla testovat. Poznávala jsem na sobě, co umí, ale už tehdy j vzorky dávala známým a byly spokojené. Od počátku jsem věděla, že takovou kosmetiku chci - přírodních látek. * Vy jste tedy od testování kosmetiky, což byl vlastně vědecký projekt na univerzitě, přeš z té kosmetiky stalo regulérní zboží? V podstatě ano. Na fakultě se vývojem kosmetiky studijně zabývají. Nápad na uvedení na trh jsem se rozhodla, že do toho půjdu. Já v té první fázi říkala, co ta kosmetika dělá po týd dnech... Zdůrazňovala jsem, že bych chtěla hodně aktivních látek, hodně vitaminů, zkrátka proces trval hodně dlouho, skoro dva roky. * Proč jste se vlastně pro tak riskantní podnik odhodlala? Důležité bylo momentální rozhodnutí a zaujetí do toho, že vznikne kosmetika podle mých pře kterému věřím. Lidi okolo mě podporovali, říkali, že to dokážu. Až později mě to celé zask * Vaše kosmetika se jmenuje Liběna Hlinková Cosmetics. Bylo hodně těžké se rozhodnout a dá jméno a vlastně i tvář do něčeho tak nejistého? Trochu jsem se toho bála. Spousta známých lidí se spojí s nějakou značkou, ale vlastně nev opravdu používají, jaký k ní mají vztah. Já se po dlouhé přípravě krémů, jejich složitém s testech, dostala vlastně znovu na začátek. A já své kosmetice věřím, tak jsem jí dala své * Zkuste popsat, co vlastně uvedení kosmetického výrobku do prodeje předchází. Při přípravě krému v něm bylo daleko víc aktivních látek, ale pan doktor mě upozornil, že snížit, protože by ženy s citlivější pletí mohly mít alergické reakce. Pak byly potřeba zd testy reakcí na kůži, různé certifikace, ale třeba také podniková norma a notifikace na mi jsem do toho zapálená a krok za krokem tu cestu absolvovala. * Říkala jste, že vás leccos zaskočilo. Nikdy jste neměla krizi a nechtěla se na vše vykaš Když odborníci z farmaceutické fakulty v Hradci dokončili vývoj krému, jednala jsem s druž Karlových Varů o dodání surovin a míchání krémů. Stále jsem dostávala další a další inform vše se ještě musí zajistit, aby mohly jít výrobky na trh. Myslela jsem si, že to nezvládnu schvalovací procesy. Bylo to hodně nepříjemné a byla jsem hodně nalomená, že do toho nepůj známí a lidé, kteří mi s rozjetím pomáhali. * Vy jste se svou firmou začínala za ekonomické krize. Navíc na už hodně obsazeném trhu. B složité? Já si situaci, že je krize, při přípravě kosmetiky vůbec neuvědomovala. Byla jsem ponořená vývoj běžel. Na trh se kosmetika uvedla loni v srpnu. Vlastně tedy nevím, jestli krize sku měla. * V běžné prodejní síti vaše kosmetika není. Jak tedy získáváte zákazníky? Já jsem ani nechtěla, aby to bylo v marketech a podobných obchodech. Právě tím, že vím, že kosmetiku, vím, co obsahuje, a stojím si za tím, tak si pak uvědomuji, jak jsou ceny někte trhu nadhodnocené. Prodává je reklama a značka. Já zdůrazňuji, že „jsem“ česká kosmetika, vývoji podíleli čeští lékaři a další odborníci. Mám okruh žen, které používaly velmi kvali kosmetiku. Věděly o tom, že začínám, a chtěly mou značku vyzkoušet. Mají svůj okruh známýc šíří. * Značku ale přeci nejde na trh prosadit jen přes to, že si pár lidí řekne „To je fajn, to V míře, v níž já vyrábím kosmetiku, což jsou série po dvou stech kusech, tedy opravdu malé funguje osobní kontakt a doporučení. Mám webové stránky www.libenahlinkova. cz a interneto jsem nějaké krémy také do kosmetických salónů a lékáren. * Pro koho jsou krémy určeny? Pro ženy, které chtějí mít krásnou a mladě vypadající pleť. Šetrné složení a vhodný výběr moderních kosmetických surovin, používaných i velkými světovými firmami, tvoří základ těch určených pro náročné moderní ženy. Samozřejmě že kosmetika není všemocná. Dámy si nemohou namažou krémem a omládnou o dvacet let. Závisí to na mnoha dalších faktorech, třeba na živ prostředí, v němž žijete, a také na tom, jak o pleť pečujete. * Vy vyrábíte kosmetiku, ale nikde tu nevidím žádnou továrnu. Jak tedy vaše kosmetika vzni Mám recept a smlouvu s výrobním družstvem Vřídlo v Karlových Varech, které mi shání surovi přesného postupu krémy míchá a plní je do kelímků, v nichž se prodávají. * Můžete přiblížit, kolik jste investovala? Počáteční investice byla zásadní a pro mě velká, v řádech stovek tisíc. Chtěla bych samozř vrátila, ale nebude to hned. Vím, že rozjíždění firmy tohoto typu je spíš na delší dobu. * Vaše krémy vypadají opravdu trochu jinak, než je běžně k vidění. Jak vznikal design obal Kelímky pro mne dělá Inotech Tachov, obalovou techniku Toptisk Brno. Na logu a grafice jse se studiem ze Žďáru nad Sázavou. Asi by bylo jednodušší vybrat si kelímky, které jsou norm bylo by to lacinější, já ale šla do novinky, která se mi hodně líbila, protože byla trochu * Vaše neteř je slavná topmodelka Eva Herzigová. Může vám nějak vahou svého jména pomoci s etablovat? Hodně jsme o tom diskutovaly, upozorňovala mě na řadu úskalí, která jsem si v počátku ani To bylo pro mne velmi cenné. Jinak je ale Eva vázána smlouvami, které jí neumožňují, aby m propagovala. Třeba až vydělám nějaké peníze, zaplatím si u ní kampaň (smích). Samozřejmě že kosmetika není všemocná. Dámy si nemohou myslet, že se namažou krémem a omlá let. » FAKTA Liběna Hlinková - vystudovala gymnázium a dvouletý obor pro asistenty hygieny, začal laborantka, později pracovala v sekretariátu litvínovského zimního stadionu, kde se seznám Hlinkou, skvělým hokejistou a pozdějším trenérem české hokejové reprezentace, v roce 1998 manželově smrti se stala předsedkyní správní rady Nadačního fondu Ivana Hlinky pro hokejis sociální situaci, v roce 2008 začala spolupracovat s Farmaceutickou fakultou Univerzity Ka Králové na vývoji kosmetiky, založila vlastní firmu a od loňského srpna prodává svou řadu Liběna Hlinková Cosmetics - narodila 26. června 1958, žije v Litvínově, z prvního manželst dceru Moniku