Konference Projektové vyučování v chemii přivítá letos účastníky ze sedmi zemíNa Univerzitě Karlově proběhne jubilejní Konference je zaměřená na rozvíjení přístupů k projektovému vyučování jakožto formě, která se v současnosti povinně zařazuje do výuky na všech typech škol. Jedná se o unikátní akci svého druhu, neboť ji pořádají studenti – a především studenti zde mají příležitost prezentovat výsledky své práce. Novou a stále početnější skupinou účastníků konference jsou studenti doktorského studia. Ti jsou také autory převážné většiny teoreticky laděných příspěvků, jejichž počet v průběhu posledních ročníků konference významně stoupá. Projektovému vyučování a jeho jádru - badatelsky orientovanému vyučování – je tak věnována odpovídající pozornost. Výsledkem je pak širší informační základna i přehled různě zpracovaných témat z chemie a souvisejících oborů. Pozitivním trendem posledních ročníků konference je zvyšující se mezinárodní účast. Letošního jubilejního ročníku se zúčastní studenti a jejich učitelé z celkem sedmi zemí. Kromě českých a slovenských studentů to budou jejich kolegové z Finska, Chorvatska, Německa, Polska a USA. S plenární přednáškou zde vystoupí doc. PaedDr. RNDr. Milada Švecová, CSc., (Univerzita Mateja Bela v Bánskej Bystrici/Přírodovědecká fakulta UK), která spolu s prof. RNDr. Pavlem Benešem, CSc., a PhDr. Václavem Pumprem, CSc., stála u obrození projektového vyučování u nás. Dále vystoupí prof. PhDr. Martin Bílek. Ph.D. (Univerzita Hradec Králové), který se mimo ICT (informační a komunikační technologie) v chemii orientuje i na otevřenou výuku, konstruktivistické pojetí výuky a moderní vyučovací metody, kam projektové vyučování patří. Z dalších účastníků přednese příspěvek také doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D., spolu s PaedDr. Svatavou Kubicovou, CSc., (Ostravská univerzita v Ostravě); obě již několik let na OU vedou kurzy zaměřené na projekty a pomáhají tuto metodu adaptovat na současné podmínky. Příspěvky zařazené do čtyř tematických sekcí jsou věnovány jednak teorii týkající se projektové výuky, jednak konkrétním návrhům na provedení projektové výuky v praxi. Novým trendem letošního ročníku konference je také její větší otevřenost učitelům z praxe, kteří jsou zváni k účasti a je jim umožněno i vystoupení s vlastním příspěvkem zpracovaným ve spolupráci s pracovníky pořádající KCHDCH. Konference Projektové vyučování v chemii je pro studenty především velkou příležitostí získat zkušenosti s vědeckou prací, navázat nové kontakty a prezentovat výsledky své práce nejen před svými vrstevníky, ale také před odborníky z oboru. Sborník vydávaný každoročně jako výstup z konference byl navíc podán k zařazení na Web of Science. |
|