Konference Projektové vyučování v chemii přivítá letos účastníky ze sedmi zemí ****************************************************************************************** * Konference Projektové vyučování v chemii přivítá letos účastníky ze sedmi zemí ****************************************************************************************** Na Univerzitě Karlově proběhne jubilejní desátý ročník mezinárodní studentské konference z projektové vyučování [ URL "http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/pvch/"] . Akci pořádá katedra c chemie (KCHDCH) Pedagogické fakulty UK ve dnech 18. a 19. října 2012. Konference je zaměřená na rozvíjení přístupů k projektovému vyučování jakožto formě, která povinně zařazuje do výuky na všech typech škol. Jedná se o unikátní akci svého druhu, nebo studenti – a především studenti zde mají příležitost prezentovat výsledky své práce. Novou početnější skupinou účastníků konference jsou studenti doktorského studia. Ti jsou také au většiny teoreticky laděných příspěvků, jejichž počet v průběhu posledních ročníků konferen stoupá. Projektovému vyučování a jeho jádru - badatelsky orientovanému vyučování – je tak odpovídající pozornost. Výsledkem je pak širší informační základna i přehled různě zpracov chemie a souvisejících oborů. Pozitivním trendem posledních ročníků konference je zvyšující se mezinárodní účast. Letošn ročníku se zúčastní studenti a jejich učitelé z celkem sedmi zemí. Kromě českých a slovens budou jejich kolegové z Finska, Chorvatska, Německa, Polska a USA. S plenární přednáškou zde vystoupí doc. PaedDr. RNDr. Milada Švecová, CSc., (Univerzita Ma Bánskej Bystrici/Přírodovědecká fakulta UK), která spolu s prof. RNDr. Pavlem Benešem, CSc Václavem Pumprem, CSc., stála u obrození projektového vyučování u nás. Dále vystoupí prof. Bílek. Ph.D. (Univerzita Hradec Králové), který se mimo ICT (informační a komunikační tech orientuje i na otevřenou výuku, konstruktivistické pojetí výuky a moderní vyučovací metody vyučování patří. Z dalších účastníků přednese příspěvek také doc. RNDr. Marie Solárová, Ph.D., spolu s Paed Kubicovou, CSc., (Ostravská univerzita v Ostravě); obě již několik let na OU vedou kurzy z projekty a pomáhají tuto metodu adaptovat na současné podmínky. Příspěvky zařazené do čtyř sekcí jsou věnovány jednak teorii týkající se projektové výuky, jednak konkrétním návrhům projektové výuky v praxi. Novým trendem letošního ročníku konference je také její větší otevřenost učitelům z praxe, zváni k účasti a je jim umožněno i vystoupení s vlastním příspěvkem zpracovaným ve spolupr pořádající KCHDCH. Konference Projektové vyučování v chemii je pro studenty především velkou příležitostí zís s vědeckou prací, navázat nové kontakty a prezentovat výsledky své práce nejen před svými ale také před odborníky z oboru. Sborník vydávaný každoročně jako výstup z konference byl zařazení na Web of Science.