Kvalitativní přístup ve studiu akademického vedení ****************************************************************************************** * Kvalitativní přístup ve studiu akademického vedení ****************************************************************************************** Metodologický seminář (nejen pro doktorandy) v rámci programu Cooperatio – Psychological S PhDr. Kateřina Machovcová, Ph.D. (Psychologický ústav Akademie věd ČR, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy) Kvalitativní výzkum je přístupem běžně uplatňovaným při studiu akademického leadershipu (M semináři si představíme metodu reflexivní tematické analýzy (Braun, Clarke, 2013, 2022) a využití ve výzkumu vedení v akademické oblasti v prostředí českých vysokých škol. Data poc zahájeného v roce 2015 a zaměřují se na zachycení dynamiky akademického vedení v kontextu se prostředí akademických institucí. V první vlně výzkumu jsme uskutečnili celkem 32 rozho jsme realizovali druhou vlnu, kdy se nám podařilo získat 26 rozhovorů s původními responde budeme diskutovat možnosti aplikace RTA v této oblasti. Představíme si i některé hlavní vý studie.