Vzdělávací program pedagogických dovedností (LS AR 2022/2023) ****************************************************************************************** * Vzdělávací program pedagogických dovedností (LS AR 2022/2023), I. běh ****************************************************************************************** Anotace: Zatímco učitelé na středních, ale i základních školách musí projít důkladnou didaktickou p vysokoškolských učitelů to vesměs požadováno není. Přitom začít vyučovat bez odborné přípr snadné; někdy to může být dokonce mimořádně obtížné. A právě proto existuje tento kurz. Ať teprve čeká a chcete se na ni s předstihem dobře připravit, nebo už učíte a chtěli byste s posunout na vyšší úroveň, nabízíme vám kurz, který vám pomůže toho dosáhnout. Vychází neje zkušeností, které mají s výukou a školením jeho lektoři, ale také z evidence-based přístup výuce. Začneme úvodním, den a půl trvajícím intenzivním setkáním, na které pak ještě dvakr půldenním setkáním vždy zhruba po měsíci. Účastníci kurzu tak budou mít čas na to si pozna z kurzu vyzkoušet a následně se podělit o to, jak se jim to dařilo, a během celého kurzu h mohou svoji výuku vylepšit. Kurz účastníkům nejen přiblíží stěžejní poznatky vysokoškolské didaktiky založené na evide přístupu, ale umožní jim i přicházet s vlastními otázkami či tématy a společně na ně hleda jeho absolvování budou absolventi schopni daleko lépe a reflektovaněji naplánovat svoji vý budou obeznámeni se základy efektivní výuky, vyzkouší si celou řadu výukových metod a nauč vybrat tu nejvhodnější. V neposlední řadě pak odejdou s výrazně posíleným učitelským sebev kurzu jim také bude nabídnuta možnost, že se jeden z lektorů přijde podívat přímo na jejic připraven si s nimi o ní popovídat. Kurz je určen primárně pro doktorandy a začínající akademické pracovníky Univerzity Karlov zájmu je možná účast i zkušenějších pedagogů UK). Lektoři: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D. Zabývá se obecnou didaktikou, kvalitou pedagogické praxe, andragogikou a profesním rozvoje pracovníků. Vystudovala Fakultu chemicko-inženýrskou Vysoké školy chemicko-technologické a fakultu Univerzity Karlovy. Působí jako odborná asistentka na obou zmíněných školách, výuk věnuje kromě obecné didaktiky též mentoringu začínajících učitelů. Vede kurzy didaktických doktorandy a vysokoškolské učitele. PhDr. Radka High, Ph.D. Zabývá se pedagogickou a školní psychologií, zejména otázkami motivace k učení, vzdělávání a dále vzděláváním akademických pracovníků. Vystudovala psychologii na Pedagogické fakultě Karlovy. V současné době působí jako odborná asistentka na katedře psychologie PedF UK a n učitelství Vysoké školy chemicko-technologické. Vede kurzy pedagogických dovedností pro do vysokoškolské učitele, zabývá se poradenstvím pro akademiky, ale též pro pracovníky v podn JUDr. Mgr. Michal Urban, Ph.D. Vystudoval Pedagogickou fakultu UK (anglický jazyk a společenské vědy) a Právnickou fakult roku 2009 se věnuje výuce didaktiky, zejména didaktiky práva. Na Právnické fakultě UK vede didaktiky práva pro studenty magisterského i doktorského studia, v rámci programu Street L studentů na vybraných středních školách (více viz www.streetlaw.eu). Základy didaktiky prá také na pedagogické fakultě. Zkušenosti s výukou, nastavováním kurzů i vedením studentům m společenskovědních kurzů (např. Mediální příprava pro právníky, Sociologie pro právníky, P Inspiraci, vedle odborné literatury, získává i od kolegů ze zahraničí, zejména Velké Britá Přes deset let působil také jako učitel společenských věd na pražském Gymnáziu Jana Kepler lektoruje kurzy právní didaktiky pro středoškolské učitele. I. běh Forma programu: PREZENČNÍ Datum a čas: Úvodní bloková výuka: pondělí 6. 2. 2023 (9:00 -17:00 hod.) a úterý 7. 2. 2023 (9:00 -12:30 hod.) První navazující setkání: středa 8. 3. 2023 (13:00 - 16:30 hod.) Druhé navazující setkání: středa 19. 4. 2023 (13:00 - 16:30 hod.) Místo konání: RUK, Zelená posluchárna (místnost č. 141), Celetná 20, Praha 1 Registrace: byla ukončena, program běží Účast v programu je zdarma.