Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxeDne 21. 9. 2022 proběhne konference Počáteční čtení: čtu a stávám se čtenářem – cesty propojení výzkumu a praxe, která je již tradičně pořádána na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Konference navazuje na již realizované konference v letech 2014, 2016 a 2018. Jejím cílem je představit nové poznatky vzešlé z výzkumů a projektů, ale také dát prostor praktickým zkušenostem a osvědčeným postupům ze všech aktivit podporujících rozvoj čtenářské gramotnosti a čtenářství u našich žáků, z pohledu různých vědních disciplín. V dopoledním programu vzpomeneme na prof. Zdeňka Matějčka, který by se v letošním roce dožil 100 let. Na konferenci jsou vítány příspěvky v aktuálních tématech pro rok 2022, které budou představeny v příslušných sekcích: • Didaktické aspekty rozvoje gramotnostních dovedností • Porozumění jako faktor rozvoje gramotnosti • Aktivity škol, rodičů a organizací k podpoře čtení a čtenářství • Podpora a rozvoj gramotnostních dovedností ve školách a školských poradenských zařízeních • Podpora rozvoje v oblasti umělecké gramotnosti • Náměty pro práci poradenských pracovníků v oblasti diagnostiky Účastníci této konference mohou publikovat své příspěvky do připravovaných čísel časopisu Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání dle požadavků aktuálních výzev: • 1/2023 – informace o výzvě zde • 2/2023 – informace o výzvě zde • 3/2023 – informace o výzvě zde Program konference zveřejněn na https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu Přihlášky k pasivní účasti do 11.9.2022 na https://pages.pedf.cuni.cz/konference-ctu/prihlasovani/ |
|