Výstava: Věšák na vzpomínky ****************************************************************************************** * Výstava: Věšák na vzpomínky ****************************************************************************************** Pobyt a fungování v online prostoru se i prostřednictvím pandemie staly integrální součást Současně jsou úzce spojeny se sledováním, kontrolou a komodifikací, tedy ekonomickou využi identit, potřeb a vzpomínek provozovateli sociálních sítí a internetových vyhledavačů ad. možnost a příslib nepřetržitého proudu komunikace kontrastují se skutečnou neproniknutelno kontroly. (Rottmann, 2019) Výše nastíněné téma, zrcadlené také mnoha současnými výstavními projekty, jsme se studenty nikoliv jako póly dobrého a špatného, ale jako východisko pro jejich vlastní umělecké zkou rhizomatické uvažování (Deleuze & Guattari, 2010), jako východisko pro otázku, co se „mi“ displeji a co v „biografii“ vlastních vzpomínek vězí v hlavě? Výstava Věšák na vzpomínky představuje současné uvažování mladých lidí vztahující se duali virtuálního světa a k související potřebě sebeprezentace. Může jít o uvažování nad připomí i banálních událostí, které se dějí dnes již celkem běžně v rámci různých aplikací digitál světa. Může jít o reflexi naší aktivní roli v určité sociální síti, nebo o reflexi vzpomín k sebeprezentaci, která je nám podsouvána algoritmem sociální sítě nebo aplikace na záloho pořízených vlastním mobilem. Může jít o srovnání mechanismů třídění a selekce virtuálního a mechanismů naší paměti a vybavování si jistých momentů, ale i o otázky, zda se při prost virtuálního světa nestáváme „kurátory“ své vlastní identity.