Možné směry (výzkumu) v didaktice humanitních oborůVýuku občanské výchovy (na základních školách), základů společenských věd (na středních školách), dějepisu i zeměpisu (vycházející částečně ze sociální geografie, která není čistě přírodní vědou) je možné dohromady vnímat jako výuku humanitních či sociálních věd. Klíčovou roli při formování cílů, obsahu i forem výuky hraje didaktika. Avšak aby bylo možné vymezit obsah výuky humanitních či sociálně vědních předmětů, je klíčové rozvíjet i porozumění vědám, které stojí v jejich základech. Z tohoto důvodu by tak výzkum na pedagogických fakultách a na pracovištích, která se zabývají přípravou učitelů, měl být orientován jednak na teoretický a empirický výzkum v dané oblasti a jednak na rozvoj odpovídajících didaktik mj. z obsahového hlediska. Workshop se zaměří na otázky a problémy, které se v souvislosti s tímto specifickým přenosem poznatků mezi humanitními a sociálními vědami a didaktikou, resp. výukou na ZŠ a SŠ, objevují. Vítány jsou příspěvky jak z oblasti didaktiky společenských věd, dějepisu a zeměpisu, tak ze sféry souvisejícího pedagogického výzkumu. Krátké anotace (s názvem a jménem autora/ky; max. 1 NS) zasílejte na e-mail: . Akce je pořádána v rámci řešení programu COOPERATIO ve vědní oblasti didaktika společenských věd. |
|