Možné směry (výzkumu) v didaktice humanitních oborů ****************************************************************************************** * Možné směry (výzkumu) v didaktice humanitních oborů ****************************************************************************************** Výuku občanské výchovy (na základních školách), základů společenských věd (na středních šk i zeměpisu (vycházející částečně ze sociální geografie, která není čistě přírodní vědou) j vnímat jako výuku humanitních či sociálních věd. Klíčovou roli při formování cílů, obsahu i forem výuky hraje didaktika. Avšak aby bylo mož výuky humanitních či sociálně vědních předmětů, je klíčové rozvíjet i porozumění vědám, kt jejich základech. Z tohoto důvodu by tak výzkum na pedagogických fakultách a na pracoviští zabývají přípravou učitelů, měl být orientován jednak na teoretický a empirický výzkum v d jednak na rozvoj odpovídajících didaktik mj. z obsahového hlediska. Workshop se zaměří na otázky a problémy, které se v souvislosti s tímto specifickým přenos humanitními a sociálními vědami a didaktikou, resp. výukou na ZŠ a SŠ, objevují. Vítány jsou příspěvky jak z oblasti didaktiky společenských věd, dějepisu a zeměpisu, tak souvisejícího pedagogického výzkumu. Krátké anotace (s názvem a jménem autora/ky; max. 1 NS) zasílejte na e-mail: ondrej.lansky(zavinac)pedf.cuni.cz [ MAIL "ndrej.lansky(zavinac)pedf.cuni.cz"] . Akce je pořádána v rámci řešení programu COOPERATIO ve vědní oblasti didaktika společenský