PBE 2021Konference k projektovému vyučování a dalším aktivizačním strategiím je již tradičně organizována na Katedře chemie a didaktiky chemie. Výzkumy v oblasti přístupů zaměřených na žáky ukazují, že k úspěšnému prosazování tohoto přístupu je pregraduální příprava učitelů zcela zásadní. Je totiž zřejmé, že aktivizační strategie je třeba nacvičit, neboť učitel, který danou aktivitu nezkusil sám, ji velmi pravděpodobně v praxi nezařadí. Ukazuje se také, že si žáci i učitelé na vzrůstající autonomii žákova učení musí zvykat. Znalost a sdílení těchto a dalších bariér i na mezinárodní úrovni může pomoci k vylepšování zařazování těchto metod ve školách i tvorbě materiálů, o které se učitelé mohou opřít. Konference se postupně otevírá dalším tématům, a tak již letos v podtitulu k aktivizačním strategiím přibyly i další otázky přírodovědného vzdělávání. Nucený přechod na online výuku totiž přinesl řadu poznatků, které je zapotřebí řádně reflektovat. Více informací naleznete zde. |
|