Učitelé, co umí učit. Univerzita Karlova připravuje revoluci za katedrou ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Revoluční změny jsou připravené pro nové absolventy. Budoucí učitelé by měli jít za katedr praxe na skutečných školách, nikoliv jen vybavení stovkami hodin teoretických znalostí. St budou mít během přípravy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy méně předmětů, kterých stovku. Nejstarší česká univerzita mění svoje učební plány a pedagogická fakulta chce v rámci nový vysílat do škol ostřílenější učitele. Mají mít více praxe, více reflexe v hodinách nebo so výuku v menším počtu předmětů. Těch je nyní v průměru 110 za studium, nově jich má být 77. plánuje nahradit kvantitu kvalitou a studentům zajistit odpovídající praxi. „Nyní mají budoucí učitelé tři společné praxe - dvě v bakalářském a jednu v navazujícím ma a čtyři oborové realizované na katedrách, kde studují. Dále by mohli mít i náslechovou pra analyzují odučené hodiny. Náslechovou však měla jen polovina oborů. Teď to budou dvě spole osm oborových. Celkový počet povinných praxí se tak zvýšil ze sedmi na deset,“ říká Antoní předseda akademického senátu. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy nyní se studenty spolupracuje a o podobě nových akr také s veřejností, naposledy v rámci otevřené konference. Ta se konala přímo na akademické Novela vysokoškolského zákona umožnila v rámci institucionální akreditace univerzitám schv akreditace. Pro ty, co institucionální akreditaci nemají, ji schvaluje Národní akreditační hodnotiteli studijních programů jsou vždy i zástupci studentů. A studenti si nenechali takovou příležitost utéct. Do diskuze se zapojili pomocí spolků ja Drosophila a Otevřeno. Budoucí učitelé děkanovi fakulty odeslali dopis, kde se podepsalo v studentských senátorů. Upozorňují například na to, aby fakulta dodržovala jednotná kredito (ECTS), které sama před více než deseti lety v roce 2007 podepsala. Ovšem od té doby je po faktulta ignoruje či minimálně nedůsledně uplatňovala, podle nich například nesledovala ča dalších činností spojených s výukou. Moderní pojetí přípravy učitelů Studenti se budou více věnovat otázkám spojeným s profesí učitele. Například učitelskou př na 2 250 hodin, což je také doporučené maximum od ministerstva. V rámci nových akreditací posílení učitelské propedeutiky, především v oblasti oborové didaktiky, která učí učitele jen teoretické znalosti. „Kromě vlastního navýšení času věnovanému přípravě na práci ve škole a času stráveného na se snažíme o změny formy a obsahu. Je cílem i u základních teoretických předmětů ‚velké př či doplnit semináři a dalšími formami studia. Snažíme se inovovat nabídku kurzů tak, aby v skutečným potřebám školní praxe, přitom podněty pro nové předměty hledáme přímo u odborník praxe,“ doplňuje Jančařík. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy se s příchodem nových akreditací zařadí mezi školy, učitele moderním způsobem. Akreditace chce fakulta získat v průběhu roku 2020 a poprvé pod učit v akademickém roce 2020/2021.