Dva dny s didaktikou matematiky ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Dvacátý třetí ročník konference Dva dny s didaktikou matematiky, kterou pořádá katedra mat didaktiky matematiky PedF UK [ URL "http://kmdm.pedf.cuni.cz/"] spolu se Společností učite JČMF se bude konat ve dnech 14. – 15. 2. 2019 na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. O v předchozích ročnících byla konference zaměřena na prezentaci osobních zkušeností učitelů matematice a výsledků práce z různých oblastí didaktiky matematiky, a to formou přednášek, sekcích, pracovních dílen a otevřených hodin přímo na školách. Z konference je tradičně připravován elektronický sborník.  Akce byla akreditována MŠMT jako akce dalšího vzdělávání učitelů pod číslem MSMT-32684/201 1. 2022).  Registrační poplatek se hradí na místě: 180 Kč pro členy JČMF s vystoupením na konferenci 220 Kč pro nečleny JČMF s vystoupením na konferenci 250 Kč pro členy JČMF bez vystoupení na konferenci 320 Kč pro nečleny JČMF bez vystoupení na konferenci Online přihláška je níže na stránce. Termín přihlášení v případě, že účastník navrhuje příspěvek, je 31. 1. 2019. K účasti na k příspěvku se lze přihlásit až do 13. 2. 2019. Pokud bude účastník požadovat ubytování na u koleji, pak je nutné se přihlásit do 20.1.2019. Zvané přednášky Peter Bero (https://peterbero.sk/): O učiteľovi, ktorý predal svoje Ferrari Rozdiel medzi Ferrari a Škodou Favorit je pomerne veľký. V rôznych parametroch. Podobne ve medzi klasickým učením a Riadeným Aktívnym Učením (R?A?U).  V rôznych parametroch. Budem r Riadené Aktívne Učenie a ako môže zásadne zmeniť to, čo si deti zo školy odnesú. Dnes toti kedykoľvek predtým, že vzdelanie je to, čo nám zostane, ak zabudneme všetko, čo nás v škol tom, ako sa vlastne učíme, prečo je chaos lepšou cestou ako poriadok, o tom či potrebujeme čo od nás dnes chcú zamestnávatelia a ako je to teda s tým Ferrari.  Magdaléna Richterová (PedF UK): Šikana učitele - téma, o kterém se (ne)mluví  Učitelé patří vedle horníků a lékařů mezi nejrizikovější profesní skupinu. Zatímco u učite 1-10 let trpí neurotickými problémy 8,3% učitelů, u těch s praxí 20 a více let je to kolem "https://www.suma.jcmf.cz/#_ftn1"]  Jako první ze stresorů specifických pro školní prostře lidské stresory, tedy děti, které se často chovají jinak, než je učitelem očekáváno. Takovým neočekávaným sociálně patologickým chováním je právě šikana. Na šikanu učitele je jako na profesní i lidské selhání. Nahlédněme do složitých mechanismů vzniku šikany, která stále nepochopitelná, tedy ponižování, zesměšňování dospělé osoby dítětem. Představme si h zakrývajícího systému šikany, jejího odhalení a řešení. [1] [ URL "https://www.suma.jcmf.cz/#_ftnref1"]  PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika: věda o e procesech. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3. Více zde: https://www.suma.jcmf.cz/news/dva-dny-s-didaktikou-matematiky/ [ URL "https://www.suma.jcmf.cz/news/dva-dny-s-didaktikou-matematiky/? utm_source=copy&utm_medium=paste&utm_campaign=copypaste&utm_conten %2Fwww.suma.jcmf.cz%2Fnews%2Fdva-dny-s-didaktikou-matematiky%2F"]