Motivace a plánování ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky, Asocia výchovy a pražská pobočka České pedagogické společnosti Vás srdečně zvou na tradiční odborné setkání s MUDr. Františkem Koukolíkem, DrSc., které s 11. ledna 2019 v aule Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy od 13.30 hod. Téma přednášky s následnou diskuzí: Motivace a plánování Motivace a plánování patří mezi základní mechanismy lidského chování. Vzájemně souvisejí. definic motivace. Motivační pyramidu sestavil v 60 tých letech minulého století A. H. Masl psycholog z humanistické školy. Motivaci úspěšně formalizoval G. A. Miller: očekávání x ho =1 + impulzivita x doba dosažení. Neuronální mechanismus motivace je dán činností centrálního systému odměny, sítě s uzly v některých oblastech mozkové kůry. Základní funkce centrálního systému odměny je udržování proměnami zevního a vnitřního prostředí organismu. Poruchy motivace doprovázejí depresi, s užívání psychoaktivních látek, poruchy osobnosti a tělesná onemocnění. Plánování závisí na funkční předních částí čelních laloků mozku a jejich spojů s dalšími m oblastmi. Má algoritmus. Žádné plánování není dokonalé. Člověk nemusí informace zjistit, p prostředí nejsou, informace v prostředí jsou, ale není schopen je rozlišit, informacím nev informace zpracuje mylně, nebo stupidně (stupidita je něco jiného než hloupost). Plánování nízká inteligence, narušují je poznávací předpojatosti, víra a magické myšlení, sebeklamy, stupidita a onemocnění. Studenti a zaměstnanci UK (na základě předložení průkazu), členové APV a ČPdS mají vstup z účastníci hradí poplatek 100 Kč.