Nejlepší českou hrou roku 2017 je Attentat 1942 ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Nejlepší českou hrou loňského roku je Attentat 1942, za kterou stojí Univerzita Karlova a Titul nejlepší tuzemské hry pro mobilní telefony získala akční hra WarFriends od studia Ab uspěly rovněž další projekty českých vývojářů - budovatelská strategie Mashinky, umělecká Leaves nebo úspěšná mobilní akční hra Shadowgun: Legends. ČTK to dnes řekli organizátoři o ankety ze sdružení České hry. Attentat 1942 získal tři ceny. Vedle hlavního ocenění pro nejlepší hru roku si její tvůrci i v kategorii Nejlepší PC a konzolová hra a Nejlepší příběh. Attentat 1942 je unikátním pr začal jako vzdělávací hra pro střední školy a až poté se jeho vylepšená verze dostala mezi \"Jde o hru založenou na vyprávění a její téma, tedy atentát na zastupujícího říšského pro Heydricha, je dostatečně zajímavé i pro hráče ve světě. Důkazem toho je i řada zahraničníc hra v poslední době posbírala,\" uvedl předseda poroty ankety Česká hra roku Martin Bach. Ocenění pro nejlepší hru pro mobilní telefony obdržel titul WarFriends od pražského studia multiplayerová akční hra je k dispozici zdarma na platformách iOS a Android a celosvětově hraje několik miliónů hráčů. Ceny Největší naděje a Nejlepší herní design si odnesla budovatelská strategie Mashinky, k jediný vývojář Jan Zelený. Mashinky jsou k dispozici v takzvaném předběžném přístupu a hra dokončená. Přesto se velmi dobře prodává a po světě má už desítky tisíc fanoušků. Hrou s nejlepší vizuální stránkou byla v roce 2017 podle porotců nezávislá hra Under Leave studia Circus Atos. Nominaci v kategorii Největší technologický přínos proměnila mobilní h Legends od Madfinger Games a hrou s nejlepším audio doprovodem se stal titul pro virtuální Effect od studia DiVR Labs. Stejně jako v loňském roce i letos došlo k uvedení jedné osobnosti herního vývoje do Síně her. Trojici herních vývojářů z 80. let, Františka Fuku, Tomáše Rylka a Miroslava Fídlera, Klíma. Ten začínal u deskových her jako autor legendárního Dračího doupěte, v 90. letech v Interactive a nyní je jednou z hlavních osobností studia Warhorse, autorů úspěšného RPG Ki Deliverance. Organizace České hry vznikla v roce 2001 jako profesní sdružení domácích herních tvůrců a elektronické zábavy. Jejím cílem je podporovat komunikaci a spolupráci mezi herními tvůrci motivovat začínající vývojáře a popularizovat českou a slovenskou herní tvorbu u nás i v z Univerzita Karlova využívá zpravodajství z databází ČTK, jejichž obsah je chráněn autorský Přepis, šíření, či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakým je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.